شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

5 پیش بینی از قیمت طلا و سکه | بازار فلزات گران‌بها داغ‌تر می‌شود؟

قیمت طلا و سکه به تبع قیمت دلار، هفته را با فتح کانال‌های جدید پشت سر گذاشت. سکه امامی مرزهای جدید را درنوردید و 27 میلیون تومانی شد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم از مرز دو میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد. حالا سوال این است که آیا این روند همچنان ادامه‌دار خواهد بود و بازار فلزات گران‌بها داغ‌تر می‌شود؟

5 پیش بینی از قیمت طلا و سکه   |   بازار فلزات گران‌بها داغ‌تر می‌شود؟

در پایان معاملات روز پنجشنبه 26 بهمن‌ماه 1401، قیمت سکه امامی به 27 میلیون و 596 هزار تومان رسید. این در حالی بود که این نوع سکه دیروز روی قیمت 26 میلیون و 398 هزار تومان بازگشایی شده بود؛ به این ترتیب سکه امامی تنها در یک روز معادل یک میلیون و 798 هزار تومان گرانتر شد! حباب سکه امامی در این قیمت به 6 میلیون و 988 هزار تومان رسیده است.

روز گذشته همچنین قیمت سکه بهار آزادی از 24 میلیون و 801 هزار تومان در زمان بازگشایی بازار، به 25 میلیون و 797 هزار تومان رسید؛ بر این اساس این نوع سکه نیز تنها در طول یک روز 996 هزار تومان گرانتر شد! گفتنی است حباب سکه بهار آزادی در این قیمت به پنج میلیون و 195 هزار تومان رسیده است.

روز پنجشنبه قیمت نیم سکه هم افزایشی بود و از 14 میلیون و 850 هزار تومان در زمان بازگشایی بازار، به 15 میلیون و 200 هزار تومان در آخرین معامله روز رسید تا رشد 350 هزار تومانی را ثبت کند. بر این اساس حباب نیم سکه به چهار میلیون و 897 هزار تومان رسید.

در این روز همچنین قیمت ربع سکه با رشد 400 هزار تومانی نسبت به زمان بازگشایی بازار، به 10 میلیون تومان رسید. این نوع سکه نیز حالا با حباب چهار میلیون و 846 هزار تومانی دست و پنجه نرم می‌کند.

قیمت سکه گرمی هم افزایشی بود و با حباب دو میلیون و 663 هزار تومانی، روز گذشته به قیمت پنج میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد.

قیمت طلا و سکه طی دو روز گذشته به پیروی از رشد قیمت دلار مجددا حرکت صعودی را آغاز کرده و سکه‌های امامی و بهار آزادی تا کنون دو کانال جدید را فتح کرده‌اند. کارشناسان پیوند بازار دلار و بازار طلا و سکه را غیرقابل انکار می‌دانند و معتقدند دلار همواره به عنوان محرکی جدی برای بازار طلا و سکه عمل می‌کند.

هفته گذشته بود که تجارت‌نیوز با بررسی بازارهای مالی و سرمایه‌ای و اظهارات کارشناسان در گزارشی با عنوان «5 پیش بینی از قیمت طلا و سکه / حرکت بازار فلزات گران‌بها آغاز می‌شود؟»، پیش‌بینی کرد در صورتی که بانک مرکزی نتواند به‌عنوان بازارساز، بازار دلار را آرام نگاه دارد، تحرکات جدیدی در بازار طلا و سکه آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied