شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه میگو

طرز تهیه میگو پلو با رب انار و سبزی پلویی مجلسی

این پلو یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک پلو خوشمزه و سنتی می باشد. شما می توانید از انواع سایز های میگو برای تهیه میگو پلو با رب انار استفاده کنید و به دلخواه آن را داخل پلو قرار دهید و یا می توانید با زعفران سرخ کنید و موقع سرو روی پلو بگذارید.

طرز تهیه میگو پلو با رب انار و سبزی پلویی مجلسی

این غذا به قدری خوشمزه و لذیذ است که می توانید برای مهمانی ها و مجالس خود نیز استفاده کنید. میگو پلو با رب انار طعم ملس و بسیار خوبی دارد و گزینه خوبی برای شام عید و یا چهارشنبه سوری نیز می باشد. 

مواد لازم

میگوی پلویی ۴۰۰ گرم(میگوهای سایز کوچک)
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سبزی پلویی ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه
رب انار ۱ ق چای خوری
زعفران غلیظ دمکرده ۳ ق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ کردنی ۱ ق غذاد خوری
کره ۲۰ گرم
دارچین ۱ ق چای خوری
نمک،فلفل،تخم گشنیز ساییده به مقدار لازم

طرز تهیه میگو پلو با رب انار

مرحله اول: تفت دادن میگو

روغن را داخل تابه ریخته تا داغ شود و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد شده را تفت داده تا سبک و طلایی شود و سیر رنده شده را افزوده و هم زمان میگو را افزوده و بلافاصله یک قاشق زعفران روی میگوها ریخته و نمک و فلفل و تخم گشنیز ساییده را افزوده و با حرارت بالا به مدت ۲ دقیقه تفت دهید.

 

مرحله دوم: افزودن سبزی پلویی

در ادامه باید سبزی پلویی را که از قبل شسته و ساطوری کردید به همراه رب انار ۲ دقیقه بعد از تفت خوردن مواد بالا اضافه کنید و زمان دهید تا مواد یکدست شود و دقت کنید نباید بیشتر از ۵ دقیقه میگو تفت بخورد وگرنه لاستیکی و سفت می شود.

 

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج را شسته و با مقدار آب مورد نیاز به همراه نمک و دو قاشق زعفران روی حرارت قرار دهید تا به مرحله ی دم برسد. اگر از روش آبکشی کردن استفاده می کنید ،برنج تان را در آب جوش پخته و سپس آبکشی نمایید و حالا ته دیگ موردنظر را در قابلمه ی چرب شده قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت میگو پلو با رب انار

حالا باید دو یک لایه برنج و یک لایه میگو و کمی دارچین و زعفران و دوباره یک لایه برنج و لابلا تا تمام شدن مواد و سپس دم بگذارید و هنگام سرو ،کره را گرم کرده و روی برنج ریخته و سپس داخل ظرف سرو کشیده و نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی