شمانیوز
شما نیوز

سهمیه بندی بنزین

بنزین سهمیه بندی شد | جزئیات سهمیه بندی در استان های مختلف

مدیر سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد: برای مدیریت مصرف، سقف سوختگیری با کارت‌های شخصی هر سه ساعت ۴۰ لیتر در تمامی استان‌ها به جزء تهران اجرایی شده است.

بنزین سهمیه بندی شد | جزئیات سهمیه بندی در استان های مختلف

به گزارش شمانیوز: محمد صادقی اظهار کرد: هدف از این کار مدیریت مصرف سوخت در کشور است، اما این موضوع برای تهران اجرایی نمی‌شود.او بیان کرد: اکنون این روش سوختگیری در تمامی شهرها در حال انجام است، برآورد می‌شود که میانگین سقف سوختگیری هر خودرو در کشور، عددی بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر برای هر بار است، طبیعتا در کلانشهرها و مسیرهای پرتردد، این عدد بیشتر است. وی اضافه کرد: این ۴۰ لیتر را می‌توانند هر ۴ ساعت تجدید کنند و سقف آن نیز، سه بار در روز است که با این وجود روزانه ۱۲۰ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد که قبلا ۱۸۰ لیتر بوده است.

 

جزئیاتی درباره محدودیت سوختگیری و تکذیب شایعات

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس صنف جایگاه داران کشور نیز در خصوص اخبار محدودیت سوخت گیری در جایگاه های سوخت گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی در مورد محدودیت سوخت گیری بنزین در جایگاه ها منتشر شده است که شایعات و سوء برداشت هایی را به همراه داشته است که اعلام می کنیم هر مالک خودرویی در اقصی نقاط کشور با مراجعه به جایگاه سوخت می‌تواند باک خود را بدون محدودیت با یک یا دوبار سوخت گیری بلافاصله پُر کند و سقف برداشت به معنای جلوگیری از سوخت گیری یا جیره بندی نیست و سهمیه ها تغییری نکرده است.

قلی زاده اظهار کرد: در بسیاری از استان ها طی ماه های اخیر شاهد محدودیت هایی در سقف سوخت گیری در هر بار استفاده از کارت سوخت هستیم بدین معنا که هر فرد با کارت سوخت خود یا جایگاه ۲۰ الی ۳۰ لیتر کمتر از قبل می تواند در هر بار، سوخت گیری کند و پس از طی مسافت و گذر زمان سه الی چهار ساعت می تواند دوباره سوخت گیری کند. البته اگر از استان خارج شود محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت. در خصوص کارت جایگاه، فاصله زمانی خاصی وجود ندارد و می تواند بلافاصله سوخت گیری رخ دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین سوخت‌گیری هر خودرو در کشور بین ۳۰ الی ۴۰ لیتر است، آن دسته از افرادی که تمایل به دریافت سوخت بیشتر متناسب با ظرفیت کامل باک خودرو دارند می توانند از کارت جایگاه سوخت گیری پشت سرهم انجام دهند که البته در کلانشهرها زمان صرف می شود و صف انتظار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در سوخت گیری با کارت سوخت زیر سقف تعیین شده( مثلا ۴۰ لیتر) مردم می توانند یکباره سوخت گیری کنند یا مثلا دوبار و هر بار ۲۰ لیتر سوخت دریافت کنند و نیازی به رعایت فاصله زمانی در سقف نیست. همچنین هر فرد می تواند با فاصله زمانی مختص آن استان، سه بار در روز از کارت سوخت خود سوخت گیری انجام دهد. به نظر ما رعایت فاصله زمانی بین دو سوخت گیری از کارت شخصی جهت جلوگیری انحراف سهمیه ها لازم است ولی کاهش میزان برداشت در هر سوخت گیری جای تامل و بحث دارد چرا که معایبی به همراه داشته است. همچنین قلی زاده گفت: مشاهدات ما نشان می دهد فعلا تغییر قیمت بنزین و کاهش سهمیه و امثالهم در دستور کار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied