شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

هیجان در بازار دلار | سیگنال خارجی به قیمت دلار

برخی از فعالان بازار معتقدند بازار تحت تاثیر جوسازی‌های سیاسی به صورت هیجانی در مسیر افزایشی قرار گرفته است و با فروکش هیجان، نرخ دلار نزولی خواهد شد.

هیجان در بازار دلار  |  سیگنال خارجی به قیمت دلار

رخی از فعالان بازار معتقدند بازار تحت تاثیر جوسازی‌های سیاسی به صورت هیجانی در مسیر افزایشی قرار گرفته است و با فروکش کردن هیجان، نرخ دلار نزولی خواهد شد.

عرضه سنگین دلار در مرکز مبادله

این دسته از معامله گران به عرضه سنگین دلار در مرکز مبادله ارز و طلا اشاره می کنند‌ و معتقدند نهاد مرکزی بازار ساز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نرخ دلار را رام کند.

بانک مرکزی گزارش داده نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار در مرکز مبادله ارز و طلا مورد معامله قرار گرفته است.

ردپای انتظارات تورمی در بازار دلار

معامله گران معتقدند که یکی از دلایل رشد دلار ناشی از انتظارات تورمی است و تا زمانی که جهت انتظارات درباره مسائل اقتصادی و سیاسی در سطح داخلی وبین المللی تغییر نکند کاهش چشمگیر نرخ دلار در بلند مدت دور از انتظار خواهد بود.

سیگنال آمریکا به قیمت دلار

 عده ای از معامله گران تصور می کردند سفر پادشاه عمان به ایران و تبادل پیام با قطر همزمان با سفر کارشناسان آژانس به تهران و زمزمه های سفر احتمالی گروسی به تهران بر روی مذاکرات هسته ای اثر بگذارد و نرخ  دلار را نزولی کند.

با این حال آمریکا  بار دیگر اعلام کرده تمرکزش بر روی مذاکرات برجام را برداشته و پادشاه عمان حامل پیام برجامی برای تهران نیست. ند پرایس در این باره گفته سفر رابرت مالی به عمان ارتباطی با سفر هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان به تهران ندارد.

بازار در حال پیشخور کردن نتیجه نشست شورای حکام؟

در شرایط فعلی نشست شورای حکام که قرار است در ماه مارس برگزار شود مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است.

برخی از  تحلیلگران باور دارند این نشست اهمیت زیادی در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران خواهد داشت و مدعی هستند بازار در حال پیشخور کردن این خبر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied