شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران تا سال 1402 | مدارس کدام استان ها تا سال 1402 تعطیل شد؟

کلاس‌های دانشگاه تهران از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت مجازی می‌شود.

تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران تا سال 1402 | مدارس کدام استان ها تا سال 1402 تعطیل شد؟

به گزارش شمانیوز: معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیم سال اول دانشجویان دانشگاه کاملا به شکل حضوری برگزار شد، اما بر اساس بخشنامه فوق الذکر تصمیم گرفتیم آموزش نیم سال دوم به شکل ترکیبی باشد بر این اساس کلاس‌های دانشجویان از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در پی اعلام معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص مجازی شدن کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه پس از تعطیلات نوروز، تعدادی از دانشجویان در تماس‌هایی با ایسنا نسبت به این تصمیم دانشگاه ابراز نگرانی کردند.

اواخر مرداد ماه امسال بود که شورای سیاستگذاری آموزش ترکیبی دانشگاه تهران پس از پشت سر گذاشتن تجربه دو ساله آموزش مجازی دانشجویان، بخشنامه‌ای تحت عنوان " دستورالعمل آموزش ترکیبی" منتشر کرد که در این بخشنامه تاکید شده است" باتوجه‌به اسناد بالادستی، مستندات راهبردی، مأموریت‌های جدید دانشگاه، بهره‌مندی از تجارب قبلی اعضای هیات ­علمی و دانشجویان و همچنین استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده در راستای حفظ و بهبود کیفیت آموزش و در اجرای وظایف حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، دستورالعمل آموزش ترکیبی در دانشگاه تهران تدوین و به اجرا گذاشته می‌شود".

بر اساس بخشنامه فوق کلاس‌های درس در ۴ هفته ابتدای نیم­سال به‌صورت حضوری و بر حسب نوع درس (نظری، نظری-عملی) در ۱۲ هفته بعد به‌صورت حداقل ۵۰ درصد حضوری و حداکثر ۵۰ درصد برخط برگزار می‌شود.

همچنین تاکید شده است نحوه برگزاری ۱۲ هفته پایانی نیمسال، پس از اعلام مدرس و تأیید گروه آموزشی مربوط و معاونت آموزشی دانشکده، دانشکدگان، مرکز، مؤسسه و پردیس، جهت اطلاع و بررسی در اختیار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گیرد.

دانشگاه تهران در این بخشنامه تاکید کرد که کلاس‌های عملی، مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند و به‌صورت کاملا حضوری برگزار می‌شوند و حداقل زمان برگزاری کلاس‌های برخط در هر هفته به‌ازای هر واحد درسی، متناسب با نوع درس و طبق نظر مدرس خواهد بود. به طوریکه مدت‌زمان برگزاری کلاس‌های برخط حداقل ۵۰ دقیقه به‌ازای هر واحد درسی در هفته است.

اگر چه بر اساس این بخشنامه کلاس‌های نیمسال اول تحصیلی دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران باید از ابتدای ترم جاری به صورت ترکیبی برگزار می‌شد، اما مسئولان دانشگاه، ترم گذشته دانشجویان را به صورت کاملا حضوری برگزار کردند و بنا دارند بخشی از آموزش نیم سال دوم تحصیلی به صورت مجازی یا الکترونیکی برگزار شود.

به همین جهت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به این برنامه دانشگاه اعتراض دارند و در تماس با ایسنا خواستار برگزاری حضوری تمامی کلاس‌های درس شدند.

در این رابطه "زهرا. ر" دانشجوی سال آخر رشته ادبیات دانشگاه تهران به ایسنا گفت: قضیه این است که دانشگاه تهران پول کامل سکونت در خوابگاه و خدمات آن را از همه دانشجو‌ها دریافت کرده، اما با این تصمیم دانشگاه مبنی بر مجازی شدن آموزش، دانشجویان امکان استفاده از خدمات خوابگاهی و ... را ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه با اعلام دانشگاه، قرار بر این است که آموزش دانشجویان تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون هیچ دلیل منطقی و درستی مجازی باشد و امکان استفاده از خوابگاه به دانشجویان داده نشده است.

یکی دیگر از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران که در رشته حقوق و علوم سیاسی تحصیل می‌کند ضمن انتقاد از تصمیم آموزشی مسئولان دانشگاه افزود: کیفیت آموزش مجازی افتضاح است، اما پس از شیوع کرونا ویروس، آموزش مجازی برگزار و اینگونه اعلام می‌شد که صرفا دانشجویانی که کارگاه یا آزمایشگاه دارند دچار چالش خواهند شد.

وی ادامه داد: متاسفانه تجارب آموزش مجازی سال‌های کرونا نشان داده کیفیت سامانه کلاس مجازی و سرعت پایین اینترنت موجب افت کیفیت آموزش دانشجویان خواهد شد.

"محمد. ج"دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه تهران نیز تاکید کرد: هیچ سالی وضعیت آموزش دانشجویان به این شیوه مجازی نشده بود، اما تهمین سال ۱۴۰۱ که رییس‌جمهور به طور ناگهانی دستور بازگشایی حضوری همه دانشگاه‌ها را دادند دانشجویان مجبور به حضور در کلاس‌های درس شدند، اما در سال جاری یک باره اعلام می‌شود یه باید به دلیل ماه رمضان و تعطیلات نوروز مدتی آموزش‌ها به شکل"مجازی" باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان با مجازی شدن آموزش مشکل دارند این تصمیم صرفا در دانشگاه تهران اجرایی می‌شود و دانشگاه‌های امیرکبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، شاهد و ... مشکلی برای حضور دانشحویان خود پس لز تعطیلات نوروز ندارند.

در این رابطه دکترمحمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران درگفت و گو با ایسنا با اشاره برنامه این دانشگاه برای آغاز آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران از نیم سال دوم تحصیلی جاری اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا ویروس و مجازی شدن آموزش دانشجویان در دانشگاه ها، زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مناسبی برای ارائه آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه تهران فراهم شد و در این راستا تصمیم گرفتیم بعد از کرونا نیز از این بستر برای آموزش دانشجویان استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشنامه آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران تابستان امسال ابلاغ شد و بر اساس این بخشنامه قرار بود آموزش دانشجویان از ترم اول به این صورت باشد که ۴ هفته اول دانشجویان در دانشگاه حضور داشته باشند و از ۱۲ هفته باقی مانده ۶ هفته از آموزش‌های به صورت مجازی و ۶ هفته نیز به شکل حضوری ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: آموزش نیم سال اول دانشجویان دانشگاه کاملا به شکل حضوری برگزار شد، اما بر اساس بخشنامه فوق الذکر تصمیم گرفتیم آموزش نیم سال دوم به شکل ترکیبی باشد بر این اساس کلاس‌های دانشجویان از ۱۴ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکترکمره‌ای افزود: یکی از دلال دیگری که موجب شد ما آموزش ترکیبی را در نیم سال دوم اجرایی کنیم این بود که هر ساله پس از تعطیلات نوروز اغلب کلاس‌های درس خالی از دانشجو بودند و باتوجه به اینکه دانشجویان از اقصی نقاط کشور در دانش گاه تهران تحصیل می‌کنند، ممکن است در تهیه بلیط با مشکلاتی مواجه شوند در نتیجه این موضوع نیز دلیل دیگر تصمیم ما بوده است.

وی افزود: براساس بخشنامه جدید دانشگاه تهران، حضور اعضای هیات علمی در محل خدمت، در تمام روز‌های کاری، الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ئتتتد

    مدرسه هلرو باید از 17 تعطیل کنید