شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار 13 اسفند همزمان با سفر گروسی به ایران

روز گذشته همزمان با ورود با گروسی به تهران نرح دلار در بازار پشت خطی افت و خیز خاصی را ثبت نکرد. نوسان محدود دلار در حالی بود که عده ای از فعالان بازار تصور می کردند که این سفر تا حدودی بر فشار فروش بیفزاید و زمینه ساز نزول اسکناس آمریکایی شود.

پیش بینی قیمت دلار 13 اسفند همزمان با سفر گروسی به ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی بالاخره روز جمعه وارد تهران شد.

سفر آقای مدیر کل به تهران درحالی است که در چند وقت گذشته اختلافات ایران و آژانس در خصوص ادعای افزایش ۱۸ برابری سقف میزان ذخایر اورانیوم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ غنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده ایران و ادعای کشف آثاری از اورانیوم غنی‌شده تا سقف ۸۴ درصد بالا رفته است. 

پیش بینی قیمت دلار همزمان با سفر گروسی به تهران

روز گذشته همزمان با ورود گروسی به تهران نرخ دلار در بازار پشت خطی افت و خیز خاصی را ثبت نکرد. نوسان محدود دلار در حالی بود که عده ای از فعالان بازار پیش از این  تصور می کردند که این سفر تا حدودی بر فشار فروش بیفزاید و زمینه ساز نزول هیجانی اسکناس آمریکایی شود. 

بررسی ها نشان می دهد برخی از تحلیلگران ارزی باور دارند که بخشی از بازیگران ارزی تهران به واسطه این سفر از خریدهای خود دست نگه داشته اند و در حالت انتظار برای روشن شدن نتایح این سفر سیاسی هستند.  

همچنین شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار از تهران نشان می دهد  که هفته قبل پس از قطعی شدن سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی برخی از معامله‌گران  حجم معاملات خود را کاهش داده  و از بازار خارج شده بودند . 

تحللیگران اقتصادی می گفتند  باید دید در روز شنبه، بازارساز با بالا بردن عرضه خود قیمت دلار را به سوی سطوح پایین‌تر هدایت خواهد کرد یا نوسان‌گیران مانع از اثرگذاری عرضه بازارساز خواهند شد.

بازار منتظر جلسه شورای حکام است؟

طبق خبرهای منتشر شده  قرار است در هفته جاری جلسه شورای حکام برگزار شود ؛ جلسه‌ای که بخشی از فعالان باور دارند، نتایج آن برای معامله‌گران بنیادی بازار ارز اهمیت زیادی دارد. ممکن است در آستانه این نشست، سطح احتیاط در بازار ارز کمی بیشتر شود و حجم خرید و فروش‌ها به شکل معناداری افت پیدا کند.

عده ای از معامله گران باور دارند که سفر گروسی پیشخور شده  و فرمان  دلار در هفته جاری دوباره به دست درهم است. آنها می گفتند صعود یا نزول درهم ممکن است بر روی ارزش اسکناس آمریکایی اثر گذار بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied