شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است

رئیس سازمان بورس گفت: به‌محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد. سازمان بورس در مرحله شناسایی افراد برخوردار از سهام عدالت هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است

مجید عشقی درباره وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است و اکنون سازمان خصوصی‌سازی درصدد تعیین مصادیق آن قرار گرفته است.

وی افزود: به محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد. سازمان بورس در مرحله شناسایی افراد برخوردار از سهام عدالت هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اقدامات انجام شده برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تصریح کرد: با توجه به گستردگی این موضوع، طبق آمار مشخص شده که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت شده دارای سهام عدالت بودند که با توجه به بالا بودن تعداد افراد وراث، امکان انجام تعیین تکلیف سهام متوفیان به صورت دستی، کاغذی و مراجعه حضوری وجود ندارد.

عشقی ادامه داد: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام‌عدالت متوفیان خود باشند.

در این خصوص محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اطلاعات فردی متوفیان سهام‌دار سامانه سهام‌عدالت به‌صورت الکترونیکی اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به‌صورت برخط در اختیار دارد.

وی گفت: داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده‌ایم تا سهام‌عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این داده‌ها به‌صورت وب‌سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

کاظمی‌فرد افزود: آمادگی این را داریم که طی جلسات کارشناسی و اداری با سازمان بورس، بقیه مشکلات سهام‌داران سهام‌عدالت را برطرف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied