شمانیوز
شما نیوز

افزایش قیمت سهام نوزادان | تسهیلات ۱۵۰ میلیونی فرزندآوری

مصوبات مجلس برای فرزندآوری | زمین رایگان، تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان با سهام ۲ میلیونی

مصوبات مجلس این روزها برای فرزندآوری و تشویق خانواده‌ها در راستای قانون جوانی جمعیت بسیار چشمگیر است. مصوباتی که از زمین رایگان و اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان گرفته و به سهام ۲ میلیونی برای نوزادان اعلام شده است.

مصوبات مجلس برای فرزندآوری | زمین رایگان، تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان با سهام ۲ میلیونی

به گزارش شمانیوز، مجلس شورای اسلامی در مصوباتی مختلف دولت را موظف کرده تا نسبت به تشویق خانواده‌ها در جهت فرزندآوری تسهیلاتی را درنظر بگیرد. این تسهیلات در راستای سیاست تشویقی فرزندآوری و قانون جوانی جمعیت اختصاص می‌یابد.

اعطای زمین رایگان به خانواده‌های ۴ فرزندی

مصوبه جلسه علنی روز یکشنبه اختصاص به بند (ح) تبصره ۱۱ در بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ دارد که بر این اساس وزرات راه و شهرسازی مکلف شد در سال آینده یک قطعه زمین یا واحد مسکونی ‌به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

تسهیلات فرزندآوری از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون

مصوبه روز دوشنبه نمایندگان مجلس نیز مواردی مهم در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری را به دنبال داشت. در این راستا، میزان تسهیلات فرزندآوری را برای فرزند اول ۳۰ میلیون، دوم ۶۰ میلیون و فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان تعیین کردند. نمایندگان همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند را ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کردند.

مصوبات مجلس برای فرزندآوری

نوزادان ۲ میلیون تومان سهام می‌گیرند

دیگر مصوبه مجلس شورای اسلامی مربوط به مکلف کردن دولت به‌ازای تولد هر بچه از ابتدای سال بعد است. براساس این مصوبه هر نوزاد که به دنیا می‌آید، دولت موظف است ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام کودک اختصاص دهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied