شمانیوز
شما نیوز

حذف قرعه‌کشی خودرو | تحویل خودرو، بدون قرعه‌کشی

قرعه‌کشی خودرو از سال آینده حذف می‌شود | برنامه دولت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار خودرو در سال آینده + فیلم

وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور با اعلام اینکه قرعه کشی خودرو از ۱۴۰۲ متوقف شده و همه متقاضیان خودرو به تدریج با یک زمان بندی از مرحله ثبت نام تا تحویل خودرو را سپری خواهند کرد، گفت: انتظار می‌ر‌ود با وجود واردات و افزایش تولید، سال آینده مشکلی در عرضه خودرو نداشته باشیم.

قرعه‌کشی خودرو از سال آینده حذف می‌شود | برنامه دولت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار خودرو در سال آینده + فیلم

علی آبشناس- خبرنگار شمانیوز، سید احسان خاندوزی امروز( سه شنبه )  در نشست خبری در مورد وضعیت اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: حتماً انصاف ایجاب می‌کند که نقاط ضعف و قوت را با هم ببینیم و من به عنوان سخنگوی دولت فهرست هر دو موارد را همراه با تدابیر دولت برای علاج آنها خواهم گفت. امسال بخش واقعی اقتصاد ایران شاهد اتفاقات مبارک و شروع‌های بسیار امیدبخشی نسبت به گذشته بود. در رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ مسیر رشد سال قبل را دنبال کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود:اگر مبنای آمار ۹ ماهه مرکز آمار را پایه قرار دهیم در ۹ ماهه امسال نرخ رشد ۳.۳ درصدی در اقتصاد ایران رخ داد که بدون محاسبه نفت ۲.۹ درصد است. بر مبنای آمار ۶ ماهه بانک مرکزی نیز رسماً نرخ رشد اقتصادی ما ۲.۷ درصد بود. در صنایع ۳.۸ درصد، کشاورزی ۶.۱ درصدی و در بخش مستقل صنعت ۵.۸ درصد رشد را داشتیم.

خاندوزی اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری ها که جز روندهای منفی از سال ۹۷ به بعد بود شاهد رشد سرمایه گذاری را ۳.۹ درصد رشد را در ۶ ماهه داشتیم، این عدد سال قبل منفی ۶.۴ درصد بود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو و پیش بینی برای تولید خودرو و عرضه در سال آینده، گفت: تمام تلاش دولت در یک سال گذشته این بود با افزایش عرضه خودرو، عقب ماندگی سنوات قبل را جبران کند.

وی افزود: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که این رقم سال آینده به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

خاندوزی گفت: با افزایش تولید و واردات خودرو ، عرضه سال آینده بهبود می‌یابد. قرعه کشی هم متوقف شده و وزارت صمت تلاش می‌کند همه متقاضیان از مرحله ثبت نام تا تحویل را سپری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied