شمانیوز
شما نیوز

در عرض یک هفته تا عید چند کیلو کم کن!

همه انسان ها دوست دارند که در سریعترین زمان ممکن از شر چربی های اضافه بدنشان راحت شوند. ورزش اهمیت زیادی در لاغری دارد اما به تنهایی تاثیر گذار نیست.

در عرض یک هفته تا عید چند کیلو کم کن!

به گزارش شمانیوز: همه ما می‌دانیم که پروسه کاهش وزن برای بسیاری از افراد ضروری است و باید برای سلامتشان این کار را انجام دهند. لاغر کردن کار راحتی نیست و نیاز به تداوم دارد. کالری که شما مصرف می کنید در طول روز باید کاسته شود تا بتوانید کاهش وزن داشته باشید. مهم تر از همه اینکه ورزش اهمیت بسیار زیادی دارد اما سؤال اینجاست که برای لاغری ورزش مهم تر است یا رژیم؟

 

چرا ورزش راه حل کلیدی و تنها راه برای کاهش وزن نیست؟

تحقیقات نشان می دهد؛ هنگامی که ما صد درصد انرژی را از غذا دریافت می کنیم، در حالت واقع ‌بینانه فقط 10 الی 30 درصد آن از طریق ورزش سوزانده می شود که این مقدار بسیار کمی برای کالری‌ های روزانه است.

البته کالری در طول انجام کار های روزانه مانند تنفس، کتاب‌ خواندن، تمیز کردن خانه، تنظیم دمای بدن و سیستم گوارش هم سوزانده می شود.

اضافه وزن یا کاهش وزن دو پروسه پیچیده هستند و نیاز به انجام کارهای مختلف دارند. ژنتیک؛ سبک زندگی، محرک های محیطی و رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی در این موضوع دارند و نمی‌ توان گفت که کدام یک مهم تر هستند. در واقع همه اینها در کنار یکدیگر کمک می‌ کنند که کاهش وزن صورت گرفته و لاغر شوید.

ورزش برای افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. بعضی از افراد ورزش که می کنند، بیشتر گرسنه می‌ شوند و بیشتر غذا می خورند و احتمال چاقی در آن ها بیشتر است اما بعضی دیگر برعکس هستند؛ پس باید ببینید که بدن انسان چه خواسته ای دارد.

 

آیا باید ورزش را به طور کامل کنار بگذاریم؟

خیر. فعالیت فیزیکی برای بدن و ذهن اهمیت زیادی دارد و باعث سلامت قلب می شود و وزن را نیز متناسب می کند. وقتی که صحبت از کاهش وزن می‌ شود، باید ببینیم که بدنمان چه خواسته‌ای از ما دارد. در کنار ورزش باید رژیمی را هم ایجاد کنیم که فواید زیادی برای بدنمان داشته باشند و فراموش نکنیم که این دو مورد را در کنار یکدیگر انجام دهیم و پیش ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied