شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

توصیه برای خرید دلار | حتما این خبر را بخوانید

بازار سکه هم از ۲۹ میلیون تومان پایین‌تر نیامد تا باوجود کاهش قیمت دلار شاهد مقاومت سکه در برابر نزول باشیم.

توصیه برای خرید دلار | حتما این خبر را بخوانید

، بازار ارز  روز چهارشنبه کار خودش را با تاخیر شروع کرد. اینترنت که قطع شد یکسری تالارها در فضای مجازی دیرتر قیمت دادند.در مجموع دلار هرات در بازار بالاتر از مرز ۴۸ باز شد اما تا ۴۷ هزار تومان پایین آمد و در نهایت هم حول مقاومت ۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داشت.در بازار تهران هم  قیمت دلار  کمتر از بازار هرات در حال معامله است. قیمتی که در بازار غیررسمی عنوان می‌شود بین ۴۶ هزار و ۳۰۰ تا ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.با این حال فاصله  قیمت دلار  بازار و دلار رسمی بیشتر از روزهای قبل شده است. همین فاصله موجب شده بود مقابل صرافی‌ها، چه در میرداماد و چه در فردوسی صف‌های پرتراکمی شکل بگیرد.سریع‌ترین پاسخی که معامله‌گران می‌دادند افزایش شکاف بین بازار رسمی و آزاد را دلیل این صف‌ها می‌دانستند.

ادعای جدید درباره صف مقابل صرافی ها

باتوجه به سقف سهمیه ۲۰۰۰ تایی، مابه‌التفاوت شکاف نزدیک به ۹ میلیون تومان می‌شود. یکسری از معامله‌گران بودند که با وجود این تفاوت در اصالت صف‌ها تردید داشتند.

آن‌ها مدعی بودند صف‌ها محصول نمایش صراف‌هاست تا از این طریق به بانک مرکزی نشان دهند با این نهاد هم‌راستا حرکت می‌کنند. آن‌ها برای ادعای خودشان یکسری نشانه بیان می‌کردند.

اولین نشانه، اینکه به خیلی از کسانی که در صف بودند دلاری نرسید. آن‌ها مدعی بودند این صف‌ها بهانه‌ای است که صراف‌ها دلار را فقط به خودی‌ها برسانند.

دوم، طبق اعلام بانک مرکزی سقف سهمیه ۲۰۰۰ تا تعیین شده، اما یکسری از صف‌نشینان مدعی بودند ساعت‌ها مقابل معدود صرافی‌ها به امید خرید ۵۰۰۰ دلار در صف بودند ولی سهمیه ۲۰۰۰تا را دریافت نکردند.

درواقع به ادعای آن‌ها صاحب صرافی اول قول ۵۰۰۰ تا را داده بود اما تعهد ۲۰۰۰تا را هم به انجام نرسانده بودند. 

مقاومت سکه مقابل نزول /روز جدایی سکه و دلار

بازار سکه هم از ۲۹ میلیون تومان پایین‌تر نیامد تا باوجود  کاهش قیمت دلار  شاهد  مقاومت سکه  در برابر نزول باشیم. معامله‌گران می‌گفتند چهارشنبه روز جدایی در بازار بوده؛ تهران مسیرش را از هرات جدا کرده است، سکه هم از دلار.

تقاضا در بازار سکه زیاد شد

 چیزی که درمورد بازار سکه زیاد شنیده می‌شد افزایش فروش سکه در بازار بود که نشان می‌دهد تقاضا در بازار زیاد بوده است. بنابراین وقتی با این فروش  قیمت سکه  پایین نیامده، تقاضا در بازار فروش را جمع کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied