شمانیوز
شما نیوز

ساعت و زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی در ماه رمضان | ساعت بازپخش برنامه زندگی پس از زندگی

فصل چهارم برنامه «زندگی پس از زندگی» در سال ۱۴۰۲ با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

ساعت و زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی در ماه رمضان | ساعت بازپخش برنامه زندگی پس از زندگی

به گزارش شمانیوز: فصل چهارم برنامه زندگی پس از زندگی در سال ۱۴۰۲ با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار پخش خواهد شد.

«زندگی پس از زندگی» یک ویژه‌ برنامه‌ گفتگو محور است که به مناسبت ماه مبارک رمضان از شبکه چهار سیما برگزار می‌شود. نام این برنامه از کتاب پرفروش Life After Life در رابطه با موضوع «تجربه‌های نزدیک به مرگ» نوشته ریموند مودی که آن را در سال ۱۹۷۵ تالیف کرده، گرفته شده است. تاکنون سه فصل از این برنامه که روایت‌گر تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفتند و به نوعی مرده و زنده شدند، پخش شده است. در حال حاضر نیز تیم برنامه‌سازی این مجموعه در حال تدارک پخش فصل چهارم زندگی پس از زندگی در ماه مبارک رمضان 1402 از شبکه چهار سیما هستند.

 

مجری فصل۴ زندگی پس‌از زندگی کیست؟

«زندگی پس از زندگی» یک برنامه تلویزیونی است که کارگردانی، تهیه‌کنندگی و اجرای آن را به طور همزمان دکتر عباس موزون برعهده دارد.

دکتر عباس موزون، کارگردان، تهیه کننده، مستندساز، شاعر، نویسنده و مترجم کتب و مقالات با موضوعات مختلف است که علاوه بر داشتن چندین مدرک دانشگاهی مهندسی و مدیریت در زمینه انجام تحقیق و پژوهش‌های علمی نیز تخصص دارد. در حال حاضر نیز کتابی با نام «مکان بی‌ مکانی، زمان بی زمانی» با محوریت  تجربه مرگ موقت را در دست تالیف دارد.

شهرت وی به اجرای برنامه زندگی پس از زندگی باز می‌گردد که برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ به روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

 

بررسی بازخوردهای فصول قبل برنامه زندگی پس اززندگی

همانطور که گفته شد، «زندگی پس از زندگی» یک برنامه کاملا متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء است که در لحظات عرفانی پیش از افطار است که نخستین فصل آن در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ کلید خورد و فصل دوم آن نیز در رمضان سال ۱۴۰۰ تهیه و از شبکه چهار سیما پخش شد. البته پخش چند قسمت باقیمانده این فصل نیز پس از پایان رمضان به صورت هفتگی در روزهای جمعه ادامه داشت. پخش فصل سوم زندگی پس از زندگی بیش از فصول گذشته با استقبال بینندگان روبرو شد و جزو صدرنشین برنامه‌های ویژه رمضان قرار گرفت.

در این برنامه افرادی به روایت لحظاتی می‌پردازند که از مرگ تقریبی بازگشتند و تجربیات خود را درباره جدا شدن روح آنها از کالبد جسم و رفتن به عالم برزخ بازگو می‌کنند. این روایت‌های شگفت‌انگیز تجربه‌گران مرگ تقریبی از عالم غیب به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. به طوری که تیم این برنامه مراحل آماده‌سازی پخش فصل چهارم زندگی پس از زندگی را برای ماه رمضان ۱۴۰۲ در دست اقدام دارند.

 

پیش‌بینی استقبال مخاطبان از فصل۴ زندگی پس‌از زندگی

هر برنامه‌ای نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد، برخی از منتقدان برنامه معتقد هستند که این برنامه با وجود جذابیت موضوع اما سبب ایجاد و تقویت باورهای غلط دینی و خرافه در ذهن افراد می‌شود اما موافقان برنامه نیز از اثرگذاری مثبت آن سخن می‌گویند.

با وجود مخالفان و موافقان بسیار جدی شاهد بودیم که فصل سوم برنامه نسبت به فصل‌های گذشته آن جهش قابل توجهی در رشد مخاطب داشت و این اتفاق از بازخوردهای رسانه‌ای آن نیز مشهود بود. حال باید دید که فصل چهارم زندگی پس از زندگی که به طور قطع از نقاط مثبت و ضعف برنامه‌های قبل نشات گرفته است، می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کند یا خیر؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied