شمانیوز
شما نیوز

کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟

روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران از انجام این فریضه الهی منع شده‌اند.

کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟

به گزارش شمانیوزروزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران از انجام این فریضه الهی منع شده‌اند.

 

کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ماه مبارک رمضان فرارسیده و مومنان روزه دار امسال در ایام نوروز میزبان خوان گسترده ماه پر فضلیت خدا قرار دارند. روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران انجام این فریضه نهی شده و پزشکان متخصص برخی افراد مبتلا به بعضی بیماری‌ها را از روزه داری منع کرده‌اند؛ در مقابل روزه داری برای برخی بیماران نیز مسئله ساز نبوده و این افراد می‌توانند این فریضه ارزشمند را بجا آورند.

دقت کنیم همان طور که خداوند روزه داری را واجب کرده و افراد باید این فریضه را انجام دهند و سربازدن بی دلیل آن نوعی گناه محسوب شده و باید کارهایی را به ازای ترک بی دلیل این واجب الهی انجام داد،گرفتن روزه برای افرادی که توسط پزشک از انجام روزه داری منع شده‌اند و روزه داری سبب آسیب جسمی و روحی آنها می‌شود نیز مورد قبول نیست. 

فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه این مطلب  چگونگی روزه داری برای انواع بیماری‌ها را تشریح کرده و مشخص کرده است که کدام بیماران با چه نوع بیماری مجاز به گرفتن روزه بوده و کدام یک مجاز به روزه داری نیستند.

توجه داشته باشیم همه بیماران باید برای انجام و بجا آوردن روزه در ماه مبارک رمضان با پزشک متخصص خود مشورت کرده و با توجه به نظر وی اقدام به روزه داری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied