شمانیوز
شما نیوز

آب و هواشناسی

هشدار جدی هواشناسی به مسافران نوروزی

مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ بسیاری نقاط کشور را در بر می‌گیرد.

هشدار جدی هواشناسی به مسافران نوروزی

 مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ بسیاری نقاط کشور را در بر می‌گیرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

* امروز برای مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، همچنین خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نقاطی از استان‌های یزد و اصفهان، همچنین برای نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های غربی کشور، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

* برپایه این گزارش، فردا (چهارشنبه) در برخی نقاط خراسان رضوی و همچنین سیستان و بلوچستان بارش خفیف و پراکنده رخ خواهد داد و سپس این سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج خواهد شد؛ بر این اساس برای پنجشنبه جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود.

* فردا و پس فردا افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و همچنین استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

* همچنین در روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد کشور شده و مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساححلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها آغاز خواهد شد و همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد همراه با تگرگ و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی توصیه کرد:

* تهمیدات لازم را در این زمینه و مواجهه با شرایط کاهش دمایی و افزایش بارش‌ها بیندیشند، زیرا از روز شنبه مجدد در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش خواهیم داشت.

* بر اساس این گزارش، روزهای جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل خواهیم داشت، همچنین کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما در مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود و جمعه و شنبه وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک را در استان‌های غربی خواهیم داشت.

* در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

* برای تهران، امروز آسمان نیمه ابری است و بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان احتمال می‌رود. فردا و پس فردا آسمان پایتخت صاف است، اما جمعه شب  بارش باران در تهران آغاز می‌شود. همچنین در روز شنبه آسمان پایتخت گاهی رگبار و رعد و برق خواهد داشت.

* بیشینه دمای تهران در روز جاری ۲۰ درجه و فردا و پس فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. همچنین روز جمعه ۲۰ درجه و شنبه هفته آینده به ۱۴ درجه خواهد رسید.

*  شنبه (۱۲ فروردین) نیز در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران را خواهیم داشت.

۱۱ استان درگیر برف و کولاک

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر:

در ۴۸ ساعت گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر به شامل ۱۱ استان متاثر، ۱۸ شهرستان و ۲۲ منطقه کشور امدادرسانی کردند.

در این مدت زمان و با تلاش امدادگران به ۷۰۸ نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۱۰۸ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۸ نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

ترافیک در جاده‌های شمالی

مرکز مدیریت راه‌های کشور وضعیت تردد در محورهای برون‌شهری را اعلام کرد:

در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل شهرستانک تا نساء و پل زنگوله تا سیاه بیشه و مسیر شمال به جنوب محدوده‌های میانک و سیاه بیشه، آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک، ترافیک سنگین گزارش شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان و کرمانشاه خبر داد.

روشنی افزود: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

ترافیک در هر دو مسیر جنوب به شمال و شمال به جنوب محور هراز نیمه سنگین و با تراکم بالای خودرو همراه است.

تردد وسایل نقلیه در محور فیروزکوه نیز پرحجم اما روان گزارش شده است.

در محورهای امام رضا (ع)، بزرگراه حرم تا حرم و آزادراه تهران-پردیس عادی و روان است.

وضعیت ترافیک در حال حاضر پر حجم گزارش شده در محدوده کندوان، چالوس، سیاه بیشه و هزار دوطرفه سمت تهران و کرج پرحجم است.

یکطرفه شدن محورهای هراز و کندوان در تعطیلات پایان هفته

محورهای هراز و کندوان در پایان هفته و تعطیلات آخر عید از جمله ۱۳ فروردین یکطرفه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied