شمانیوز
شما نیوز

مهدی طارمی

مهدی طارمی را به حراج گذاشتند | قیمت جدید مهدی طارمی

مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

مهدی طارمی را به حراج گذاشتند |  قیمت جدید مهدی طارمی

 مهدی طارمی به حراج گذاشته شد. مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بسیار مطلوبی داشت و مورد توجه باشگاه های مطرح اروپایی قرار گرفته است.  در ادامه جزییات فروش مهدی طارمی را در ادامه می خوانید: 

بازی‌های پورتو و بنفیکا همیشه جذاب از آب درمی‌آید. این دوئل از دهه‌ها قبل آغاز شده و تا امروز هم ادامه دارد. این دو تیم که رتبه‌های اول و دوم جدول لیگ پرتغال را در اختیار دارند، در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که بنفیکا با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر قرار داشت و پورتو هم در تعقیب رقیب دیرینه خود. بنفیکا ابتدا از حریف خود پیش افتاد اما پورتو شکست را جبران کرد و در نهایت با حساب ۲ بر یک میزبان قدرتمند خود را از پیش رو برداشت تا اختلاف امتیازی آنها به عدد ۷ برسد. مهدی طارمی چهاردهمین گل فصل خود را به ثمر رساند و اختلاف خود با بهترین گلزن لیگ پرتغال را به عدد ۳ رساند. حالا او امیدوار به تصاحب کفش طلا است.

۳۵ تأثیر در ۴۲ بازی
طارمی در ۴۲ مسابقه‌ای که در طول فصل انجام داده ۲۳ گل و ۱۲ پاس گل به ثبت رسانده است. پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا و چهار گل دیگر در جام‌های مختلف محلی. او با حداقل ۹ بازی پیش رو، سه گل با بهترین گلزن در لیگ پرتغال فاصله دارد. طارمی این کار را در فصل گذشته با ۲۶ گل در ۴۸ بازی انجام داد. از زمان ورود به پورتو، طارمی در هیچ فصلی کمتر از ۲۰ گل نزده است.
بهترین بازیکن با نمره ۹/۶
در پایان بازی بنفیکا - پورتو، سایت «گل پوینت» که معتبرترین سایت آماری فوتبال پرتغال به‌شمار می‌رود، به مهدی طارمی نمره «۹/۶» را داد، همچنین گروجیچ هم‌تیمی مهدی نیز همین نمره را گرفت اما این سایت پرتغالی مهدی طارمی را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کرد. گل پوینت در تمجید از طارمی نوشت: «در طول هفته صحبت از عدم تأثیرگذاری طارمی در بازی‌های اخیر پورتو و گلزنی اندک او بود، با این حال این بازیکن ایرانی در یک بازی مهم در ورزشگاه دالوژ نشان داد که یادگیری را فراموش نکرده است و با امتیاز ۹/۶ بهترین بازیکن زمین بود. او با سه شوت، دو پاس رو به‌ جلو، هشت حرکت با توپ در محوطه جریمه بنفیکا و دریافت ۱۱ پاس پیشرونده کارش را به پایان رساند.»

مصدومیت نگران‌کننده طارمی
وبسایت maisfutebol پرتغال با اعلام خبر مصدومیت مهدی طارمی نوشت: «زننده گل پیروزی‌بخش پورتو مقابل بنفیکا، با ناراحتی از زمین مسابقه خارج شد و در هنگام خروج به سمت رختکن، این مهاجم ایرانی پای راست خود را که احساس درد می‌کرد، گرفته بود و می‌لنگید.» طارمی پاسخ نامشخصی به سؤال ما در مورد آسیب‌دیدگی‌اش داد و همه چیز را به آینده و بعد از آزمایش‌های پزشکی واگذار کرد.
درخواست ۱۸ میلیون یورویی پورتو
از یکی دو هفته قبل تا همین بازی بنفیکا مقابل پورتو، نمایندگان چند باشگاه اروپایی به پرتغال رفته‌اند تا عملکرد چند بازیکن پورتو را از نزدیک ببینند.
از جمله این بازیکنان مهدی طارمی است که مورد توجه چند تیم فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی قرار گرفته است. قرارداد طارمی تابستان ۱۴۰۳ تمام می‌شود و این مهاجم ایرانی علاقه‌مند است تا بازی در یک لیگ معتبر را تجربه کند. نمایندگان لیون، لورکوزن، ایبار، سویا و چند باشگاه دیگر در پرتغال مشاهده شده‌اند. باشگاه پورتو برای صدور رضایتنامه طارمی مبلغ ۱۸ میلیون یورو را درخواست کرده، یعنی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان. این در حالی است که پیش از این از مبلغ ۶۰ میلیون و ۳۰ میلیون یورو صحبت شده بود. حالا باید ببینیم آیا تابستان طارمی از پورتو جدا می‌شود یا نه؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied