شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

شروع دوباره بارش‌ها باران | شدت بارش‌ها در این استان‌ها

هواشناسی امروز دوشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

شروع دوباره بارش‌ها باران  | شدت بارش‌ها  در این استان‌ها

 هواشناسی  امروز دوشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.  در  هواشناسی  شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ زاگرس‌جنوبی‌ بارش پراکنده وجود دارد.  هواشناسی برای نوار غربی کشور نیز سامانه‌ بارشی‌ پیش بینی کرده است. هواشناسی روز های آینده را  در ادامه می‌خوانید: 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز دوشنبه‌ در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار مستقر است. ساعات‌ بعدازظهر در مناطقی‌ از شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ زاگرس‌جنوبی‌ واقع‌ در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد.

سه‌شنبه‌ در نیمه‌ شرقی‌ کشور همچنان جوی آرام و پایدار همراه با افزایش‌ نسبی‌ دما حاکم‌ است. در مناطقی‌ از نوار غربی‌ کشور افزایش‌ ابر و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد که‌ در استان‌های مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی‌ رگبار پراکنده گاهی‌ رعدوبرق‌ نیز انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ با ورود سامانه‌ بارشی‌ به‌ غرب‌ کشور بارش‌ در نوار غربی‌ کشور آغاز می‌شود. در شمال خوزستان، غرب‌ لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب‌ کردستان و جنوب‌ آذربایجان غربی‌ بارش‌ شدت‌ خواهد داشت‌ و در مناطقی‌ رگبار و رعدوبرق‌ همراه با وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد.

پنجشنبه‌ گستره بارش‌ شمال بوشهر، شمال غرب‌ فارس‌، غرب‌ اصفهان و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در قزوین‌، البرز و تهران را نیز دربر خواهد گرفت‌. در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، نیمه‌ شرقی‌ زنجان، قزوین‌ بارش‌ شدت‌ خواهد داشت‌. در این‌ روز علاوه بر رگبار و رعدوبرق‌ شدید، ریزش‌ تگرگ‌ انتظار می‌رود. وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گردوخاک‌ در مرکز، جنوب‌ و نوار شرقی‌ کشور نیز پیش‌بینی‌ می‌شود.

در ضمن‌، طی‌ روزهای چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر وزش‌ باد شدید همراه با افزایش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ مقدار بارندگی‌ در جنوب‌ غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز کاهش‌ می‌یابد. در دامنه‌های زاگرس‌ در غرب‌ کشور و مناطقی‌ از شمال غرب‌ بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود و با شمالی‌ شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ باران، وزش‌ باد و کاهش‌ دما انتظار می‌رود. همچنین‌ در نیمه‌ شمالی‌ به‌ویژه در نوار شمالی‌ کشور وزش‌ باد همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما پدیده حاکم‌ است. خلیج‌فارس‌ و دریای خزر نیز مواج‌ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied