شمانیوز
شما نیوز

کارت سوخت | بنزین آزاد جایگاه‌های بنزین

جمع‌آوری کارت‌ سوخت پمپ‌بنزین‌های تهران از امروز | کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در حال جمع آوری است

جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های بنزین تهران از امروز شروع می‌شود. این تصمیم به منظور محدود کردن استفاده از این کارت‌ها و بهبود کنترل قیمت و عرضه سوخت در بازار گرفته شده است.

جمع‌آوری کارت‌ سوخت پمپ‌بنزین‌های تهران از امروز | کارت سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در حال جمع آوری است

به گزارش شمانیوز، جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها‌ی بنزین در راستای محدودتر شدن این کارت‌ها در جایگاه‌های سوخت تهران از امروز آغاز می‌شود.

 با توجه به تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه، قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به شیو ه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۱ قاچاق بنزین در کشور رشد ۲۵۰ درصدی و قاچاق گازوئیل ۶۹ درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه ۵۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

بر اساس طرح جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد.

این طرح در بعضی از شهر‌ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

به گفته مدیر هوشمند سامانه سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کارت سوخت آزاد جایگاه‌های بنزین حذف نمی‌شود. بلکه قرار است به ازای هر سکوی سوخت، یک کارت سوخت باقی بماند و این کار برای جلوگیری از قاچاق بنزین صورت می‌گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied