شمانیوز
شما نیوز

افزایش نرخ کرایه | مبلغ کرایه سال جدید

افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس | مبلغ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۲

عضو شورای شهر تهران افزایش کرایه‌ها قبل از اول اردیبهشت را تخلف اعلام کرد و گفت: کرایه تاکسی ۵۵ درصد و کرایه اتوبوس ۴۱ درصد گران می شود.

افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس | مبلغ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۲

به گزارش شمانیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد تخلف برخی از رانندگان تاکسی در اخذ سقف کرایه تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ گفت: در متن مصوبه شورای شهر تاکید شده است که افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی اعم مترو، تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت ماه مجاز خواهد بود و هر فردی که مبالغ کرایه را زودتر از اول اردیبهشت ماه تغییر دهد، تخلف کرده است.

پیش از این اعضای شورای شهر تهران به اتفاق آرا ، افزایش میانگین ۴۵ درصدی کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند. البته با توجه به اینکه هر خط تاکسی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد و تاثیرات متفاوتی از این افزایش نرخ را تجربه کند، این تخمین یک تخمین میانگین است که برای همه خطوط صدق نخواهد کرد.

افزایش میانگین نرخ کرایه تاکسی در سال 1402 حدود 45 درصد بوده است. با توجه به این که شاید کمتر از 10 درصد از خطوط تاکسی افزایش بیشتر از 75 درصد داشته باشند و بسیاری از آن‌ها کمتر از 45 درصد افزایش داشته باشند، با توجه به این تقریباً همه خطوط تاکسی باید با افزایشی حدود 45 درصد روبرو شده باشند. 

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مسئول رسیدگی به این تخلف است، افزود: سازمان تاکسیرانی باید در پی دریافت گزارشات مردمی و همچنین که بازدیدهایی از سطح شهر و میدانی صورت گرفته است، با تخلفات برخورد کند؛ چراکه نرخ جدید از اول اردیبهشت ماه و بعد از رفع ایرادات فرمانداری قابل اجرا است.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که تعداد مسافران تاکسی سه نفر باید باشد یا چهار نفر؟ تصریح کرد: در مصوبه سال ۱۴۰۲ هیچ توضیحی در مورد تعداد مسافران تاکسی داده نشده است که سه نفر باشند یا چهار نفر و با توجه به اینکه شرایط کرونایی فروکش کرده است، نرخ کرایه تاکسی ها با همان ظرفیت استاندارد خود که سه نفر در صندلی عقب و یک نفر در صندلی جلو قرار می گیرند، تعریف شده است.

وی در مورد سرانجام مصوبه تعیین نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی که به فرمانداری ارسال شده است، اظهارکرد: فرمانداری در مورد نرخ کرایه‌های وسایل حمل ونقل عمومی که از سوی شورای شهر تصویب شده، ایراداتی گرفته است؛ اما ایرادات خیلی جدی نیست و جزئی است و با مسئولان شهرداری در مورد اخذ تصمیمات لازم برای پاسخگویی به ایرادات فرمانداری جلسه برگزار خواهد شد.

براساس آخرین اخبار ارسالی؛ عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که افزایش کرایه‌ها تا پیش از یکم اردیبهشت تخلف است، اما پس از آن کرایه تاکسی تا ۵۵ درصد، اتوبوس تا ۴۱ درصد و مترو تا ۲۵ درصد گران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied