شمانیوز
شما نیوز

مالیات ۶۰ درصدی مسکن | مالیات یکساله ملک

مالیات ۶۰ درصدی برای فروش مسکن | مالیات خرید و فروش مسکن، ۶۰ درصد شد

براساس اعلام سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، اگر یک ملک را بعد از خرید، زیر یک سال بفروشید، از مابه‌التفاوت سود خرید و فروش آن، ۶۰ درصد مالیات پرداخت خواهید کرد.

مالیات ۶۰ درصدی برای فروش مسکن | مالیات خرید و فروش مسکن، ۶۰ درصد شد

به گزارش شمانیوز، با توجه به این توضیحات، مشمول مالیات ۶۰ درصدی قرار خواهید گرفت اگر یک ملک را در زیر یک سال بعد از خرید بفروشید و از مابه‌التفاوت سود خرید و فروش آن، ۶۰ درصد مالیات پرداخت خواهید کرد. همچنین، در سال دوم مشمول ۴۰ درصد، سال سوم ۲۰ درصد، سال چهارم ۱۰ درصد و سال پنجم ۵ درصد مالیات خواهید شد.

طبق اعلام سرپرست اقتصاد وزارت راه و شهرسازی؛ این مالیات برای افرادی که در کوتاه‌مدت به بازار مسکن وارد شده و با تبدیل آن به یک بازار نوسازی شده، ایجاد اخلال می‌کنند و هدف آن جلوگیری از فعالیت دلالان در بازار مسکن است. لازم به ذکر است که این مالیات برای املاک نوساز و مردم عادی لحاظ نمی‌شود.

طرح اجرایی این مالیات در دو فوریت ارائه خواهد شد و قرار است تا پیش از تابستان اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    هر‌دم‌از‌این‌باغ‌بری‌می‌رسد‌‌. آنهایی که‌این قانون‌ را‌ تصویب کردند، از آثار سوء آن بر‌ قیمت‌ مسکن‌ خبر دارند؟ مردم کم درآمد و ضعیف در معیشت شده‌اند. مستأجران دیگر توان سنگینی اجاره‌بها را در کنار این تورم کمرشکن ندارند. مسئولین به جای طرح‌های مشکوک، فکری به حال قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه که هر روز بیشتر می‌شوند، بکنند.