شمانیوز
شما نیوز

استیضاح فاطمی امین

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد | مهلت ۱۰ روزه فاطمی امین برای جوابگویی در مجلس

عضو هیات‌رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استیضاح فاطمی امین با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان خبر داد.

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد | مهلت ۱۰ روزه فاطمی امین برای جوابگویی در مجلس

به گزارش شمانیوز، طرح استیضاح وزیر صمت پس از کش و قوس‌های فراوان میان دولت و مجلس اعلام وصول شد. استیضاح فاطمی امین که به گفته بهادری جهرمی جابجایی ایشان در دستور کار دولت قرار ندارد، با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس اعلام وصول می‌شود. سیدرضا فاطمی امین، پیش از این هدف انتقادات بسیاری از سوی بسیاری از نمایندگان و مردم به خاطر عملکرد ضعیف در کنترل قیمت‌ها و کیفیت برخی صنایع همچون خودروسازی و لوازم خانگی قرار گرفت.

رشیدی، عضو هیات‌رئیسه مجلس در این باره گفت: طرح استیضاح فاطمی امین با امضای ۴۰ نفر از نمایندگان تقدیم هیات رئیسه شده و اعلام وصول می‌شود. وزیر صمت حداکثر تا ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.

البته برخی از نمایندگان همچون روح‌الامینی معتقدند که رئیس جمهور باید قبل از اینکه مجلس از ابزار استیضاح استفاده کند، خودشان دست به اصلاحات و تغییرات بزند.

این در حالی است که علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس این اعلام وصول را تخلف می‌داند چرا که ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح از استیضاح وی انصراف دادند و هیئت‌رئیسه بدون توجه به این انصراف، درخواست استیضاح را با ۴۰ امضاء اعلام وصول کرد.

هیچ امضایی از استیضاح وزیر صمت پس گرفته نشده است

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه زمانی که استیضاح اعلام وصول می‌شود طبق آئین‌نامه مجلس هیچ امضایی نه می‌توان پس گرفته شود و نه اضافه شود، گفت: از این رو استیضاح وزیر صمت همان ۴۲ امضا را دارد.

رسولی نژاد افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها درحال بی‌تقوایی هستند و دست به هرکار می‌زنند تا نمایندگان مجلس را از وظیفه اصلی خودشان که نظارت بر وزرا است را منع کنند و با خبرسازی های فیک و غلط قصد بدنام کردن نام مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از همکاران بنده فرمایشات رهبر انقلاب را به درستی متوجه نشده‌اند و سعی دارند با تفاسیر غلط مسیر و وظیفه مجلس شورای اسلامی را منحرف کنند رهبر انقلاب نفرمودند که نمایندگان از وظیفه خود دور یا کوتاهی کنند بلکه موضوع ایشان هماهنگی در حل مسائل مردم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied