شمانیوز
شما نیوز

اولین عکس از آیفون 15 لورفت + عکس

رندرهای جدید آیفون ۱۵ پرو جزئیات بسیار واضح‌تر و بیشتری از ظاهر دوربین و دکمه‌های ولوم گوشی جدید اپل به نمایش می‌گذارند.

اولین عکس از آیفون 15 لورفت + عکس

به گزارش شمانیوز: رندرهای جدید آیفون ۱۵ پرو جزئیات بسیار واضح‌تر و بیشتری از ظاهر دوربین و دکمه‌های ولوم گوشی جدید اپل به نمایش می‌گذارند.

ماه گذشته وبسایت ۹to۵Mac رندرهای اختصاصی جدیدی از آیفون ۱۵ پرو – iPhone ۱۵ Pro منتشر کرد که با آنچه تولیدکنندگان لوازم جانبی این گوشی طراحی کرده‌اند هم‌خوانی دارد. حالا طرح‌های مفهومی و رندرهای جدیدتری از این گوشی به دستمان رسیده که دو تغییر مهم و چشمگیر در خود دارند.

 

آیفون 15

 

چرخه شایعات آیفون ۱۵

سیکل شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آیفون ۱۵ پرو سابقه‌ای طولانی دارد. از زمانی که اخبار مبنی بر جایگزینی دکمه‌های Haptic با دکمه‌های فیزیکی مطرح شدند، روز به روز اخبار متنوع‌تری درباره ظاهر سری آیفون ۱۵ منتشر می‌شدند. این دکمه‌های جدید مربوط به تنظیم صدا و سایلنت بوده و این تغییر طراحی به تایید شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی و قاب محافظ آیفون رسیده است. تا پیش از این تصور می‌شد دکمه‌های ولوم با یکدیگر ترکیب شده‌اند و شاهد یک دکمه طولانی و یکپارچه خواهیم بود، اما در جدیدترین رندرهای آیفون ۱۵ پرو این دکمه‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند.

در هفته‌های اخیر خبرهایی درباره بازگشت دکمه یکپارچه ولوم به حالت دو دکمه‌ای پیشین منتشر شدند. این اتفاق به دلیل مشکلات حین تولید رخ داده و مجددا ۹to۵Mac درباره صحت این موضوع پیگیری‌هایی انجام داد. به نظر می‌رسد رندرهای جدید به واقعیت شباهت زیادی دارند و دکمه‌های تنظیم صدا به همان طراحی نوستالژیک سابق برگشته‌اند.

برخی از طرفداران اپل نگران حذف دکمه سایلنت بودند اما ظاهرا این دکمه هم به یک دکمه Haptic تبدیل شده که می‌تواند کارهای مختلفی انجام بدهد. این خبر در ماه مارس به گوش رسیده و در حال حاضر تولیدکنندگان قاب محافظ آیفون ۱۵ در حال تولید محافظ‌هایی با دو دکمه تنظیم صدا و یک دکمه سایلنت هستند.

 

رندرهای جدید آیفون ۱۵ پرو

طرح‌های مفهومی جدیدی که از آیفون ۱۵ پرو منتشر شده‌اند از منبع معتبری بوده و دقیقا با اخباری که درباره ظاهر این گوشی به گوش می‌رسد تطابق دارند. در این تصاویر شاهد وجود دو دکمه ولوم در کنار یک دکمه هپتیک سایلنت هستیم، اما متغیر دیگر در این میان دوربین‌ها خواهند بود.

 

دکمه‌ها

در حالی که تصور می‌کردیم دکمه‌های تنظیم صدا با طراحی جدیدی همراه خواهند شد، اما در نهایت اپل به سراغ همان طراحی قدیمی رفته که طی سالیان پیش آن را دیده بودیم. بدین ترتیب تنها دکمه‌ای که مزین به طراحی جدید شده دکمه سایلنت خواهد بود.

دکمه میوت که قبلا به حالت یک سوییچ دو حالته بود حالا تبدیل به یک دکمه هپتیک شده که می‌تواند کارهای دیگری به جز سایلنت کردن گوشی را انجام بدهد. گفته می‌شود این دکمه کارکردی همانند دکمه Active Button در اپل واچ اولترا – Apple Watch Ultra‌ خواهد داشت. احتمالا این دکمه سایلنت وجه تمایز دیگری میان سری آیفون ۱۵ پرو با سری معمولی آن، یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس – iPhone ۱۵ Plus محسوب خواهد شد و در گوشی‌های غیر پرو همان دکمه مکانیکی و قدیمی سایلنت به کار می‌رود.

 

دوربین‌ها

نه تنها ماژول دوربین، بلکه لنزهای آیفون ۱۵ پرو هم در رندرهای قبلی به طرز خنده‌داری بزرگ بوده و برآمدگی بسیار بزرگی در مقایسه با سری آیفون ۱۴ – iPhone ۱۴ روی قاب پشتی ایجاد کرده بودند. اما در رندرهای جدیدی که لو رفته برآمدگی‌ها ظاهر منطقی‌تری به خود گرفته‌اند و گرچه ماژول همچنان بزرگ است، اما ابعاد و بیرون‌زدگی لنزها کمتر و به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند.

در آیفون ۱۵ پرو مکس – iPhone ۱۵ Pro Max برآمدگی دوربین اندکی بیشتر از مدل پرو خواهد بود. این تفاوت ابعاد به دلیل گنجانده شدن یک لنز پریسکوپی در این گوشی بوده که سایر مدل‌ها -حتی مدل پرو- از آن بی‌بهره خواهند بود، حداقل برای امسال.

 

چرا رندرهای جدید آیفون ۱۵ پرو مهم هستند؟

ما در رندرها و تصاویر جدید بالاخره توانستیم تصویر واضحی از دکمه سایلنت به دست بیاوریم. اما جزئیات این رندرها به همینجا ختم نمی‌شود و شاهد حاشیه‌های بسیار اندک دور صفحه نمایش، حضور پورت USB-C و گوشه‌های گرد و نرم دیوایس هستیم که حتی از سری آیفون ۱۴ هم شمایل گردتری به خود گرفته‌اند.

هم‌خوانی شایعات با رندرهای آیفون ۱۵ پرو از صحت هر دو منبع اطلاعاتی خبر می‌دهند و احتمالا طراحی نهایی این گوشی تا حد زیادی شبیه به تصاویر لو رفته خواهد بود.

ما همچنان به دنبال شایعات و اخبار جدیدتری از آیفون‌های جدید اپل هستیم. گجت نیوز را دنبال کنید تا از جدیدترین خبرهای مربوط به سری آیفون ۱۵ مطلع شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied