شمانیوز
شما نیوز

چرا با خوردن قهوه تپش قلب میگیریم؟

قهوه با وجود فواید زیادی که دارد ولی در برخی افراد باعث تپش قلب و دلشوره می شود

چرا با خوردن قهوه تپش قلب میگیریم؟

به گزارش شمانیوز: کافئین می تواند ترشح هورمون آدرنالین که هنگام ترس ترشح می شود را افزایش دهد و منجر به تپش قلب سریعتر شود.

از آنجا که قهوه حاوی مواد شیمیایی است که خاصیت تحریک کنندگی دارند، می تواند باعث ایجاد برخی علایم از جمبه تغییر در عملکرد قلب شما شود.

برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن زیاده قهوه کافئین دار می تواند منجر به مشکلات قلبی از جمله تپش قلب شود.

قهوه حاوی کافئین است یک ماده تحریک کننده طبیعی. زمانی که قهوه می نوشید سیستم عصبی مرکزی شما تحریک میشود که می تواند منجر به ایجاد علایمی مانند افزایش احساس خطر، سردرد، عصبی شدن، تگش قلب یا سرگیجه شود.

افراد به روش های مختلف به کافئین واکنش نشان می دهند. بری هیچ گونه علامتی مشاهده نمی کنند ولی برخی ممکن است با علایم مختلف روبرو شوند. این علایم ارتباط مستقیمی با عادت نوشیدن و مقدار قهوه ای که می نوشید دارند.

اگر قهوه نوشیدنی معمول شما نیست و در یک روز چند فنجان قهوه میل کنید احتمال این که تپش قلب را تجربه کنید بیشتر است.

 

قهوه و افزایش دلشوره

اثر محرک قهوه در برخی افراد باعث افزایش احساس دلشوره می شود که مانع از تمرکز شما یا حتی خواب کافی می شود.

شما باید با بررسی خودتان مقدار مناسب قهوه برای شخص خودتان را تشخیص دهید تا از ایجاد دلشوره با خوردن قهوه پیشگیری نمایید.

تپش قلب با خوردن قهوه نشان مید هد که شاید بدن شما واکنش مناسبی به قهوه ندارد و بهتر باشد نوشیدن قهوه را کنار بگذارید تا احساس بهتری داشته باشید.

قهوه می تواند روی انتقال دهنده های عصبی تاثیر بگذارد و عروق خونی ار منبسط کرده و خون و اکسیژن بیشتری به مغز برساند تا احساس هوشیاری بیشتری برای مقابله با خطر داشته باشید حال اگز شما به طور عادی فردی استرسی و مضطرب باشید مصرف قهوه در شما می تواند این علایم را تشدید کند.

 

تپش قلب با خوردن قهوه : کافئین زیاد

با این که کافئین می تواند باعث تپش قلب سریعتر شما شود ولی بعید به نظر می شود که خطری برای سلامت قلب محسوب شود. کافئین زمانی برای بدن شما خطرناک می شود که ۸۰ تا ۱۰۰ فنجان قهوه در روز مصرف کنید. بنابراین مصرف قهوه به صورت متعادل مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

با این حال اثرات محرک قهوه می تواند باعث ایجاد مشکلات خواب و ناراحتی معده در برخی افراد شود که میتواند روی سلامت کلی تاثیر گذار باشد.

اگر با مشکلاتی از جمله آنژین یا حمله قلبی روبرو بوده اید بهتر است مصرف قهوه خود را محدود کنید.

مطالعه ای که سال ۲۰۱۱۱ روی ۱۳۰۰۵۴ نفر بزرگسال انجام شد و در مجله  Permanente منتشر شد نشان داد ، افرادی که روزی ۴ بار یا بیشتر در روز قهوه می نوشند ۱۸ درصد کمتر از افرادی که قهوه نوشیدنی روزانه شان نیست، دچار تپش قلب می شوند.

نوشیدنی ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز باعث عادت کردن سیستم بدن به اثر قهوه و پیشگیری از بروز علایم دارد.

 

فواید قهوه

اگرچه قهوه می تواند اثرات تحریک کننده بر قلب داشته باشد ولی نوشیدن قهوه با مزایایی همراه است از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان روده بزرگ و سنگ های صفراوی، بیماری کبد و پارکینسون.

اگر بیش از حد به قهوه حساس نیستید برای دریافت مرایای سلامت قهوه باید مصرف خود را به روزانه ۳ – ۴  فنجان قهوه محدود کنید. ین مقدار قهوه حدود ۲۵۰ – ۴۰۰  میلی گرم کافئین را به بدن می رساند.

 

آزمایش حساسیت به کافئین

از یک آزمایش ساده می توانید استفاده کنید تا متوجه شوید که در مورد اثرات کافئین حساسیت دارید یا خیر.

فشار خون خود را اندازه گیری کنید.

یک ماده خوراکی حاوی کافئین ماند قهوه، نوشابه یا شکلات مصرف کنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید.

دوباره فشار خون خود را بگیرید.

اگر فشار خون شما بین ۵ تا ۱۰ نقطه افزایش پیدا کرده شما به صوز ویژه به ثرات کافئین حساس هستید.

در هر صورت اگر مصرف کافئین با بدن شما در شرایط فعلی سازگار نیست و احساس ناراحتی می کنید بهتر است مصرف قهوه خود را محدود کرده یا از آن اجتناب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied