شمانیوز
شما نیوز

روز جهانی کارگر | هدیه روز کارگر

محاسبه ساعت کاری کارگران در روز کارگر | پرداخت اضافه‌کاری به کارگران در روز جهانی کارگر الزامی است

دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می‌شود، گفت: کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند و اگر چنانچه نیاز به حضورشان در بخش‌هایی بود، مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود.

محاسبه ساعت کاری کارگران در روز کارگر | پرداخت اضافه‌کاری به کارگران در روز جهانی کارگر الزامی است

به گزارش شمانیوز، روز جهانی کارگر که در ایران روز یازدهم اردیبهشت ماه می‌باشد تعطیل رسمی‌ است. بر اساس ماده ۶۳ قانون کار، علاوه‌بر تعطیلات رسمی کشور، اول ماه می روز جهانی کارگر نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌آید. به این ترتیب کارگران برای اشتغال در روز کارگر، دستمزد بیشتری تحت عنوان اضافه کاری روز کارگر دریافت خواهند نمود.

با توجه به اینکه تعطیلی روز کارگر صرفا برای افراد مشمول قانون کار است؛ به همین دلیل در تقویم رسمی کشور به صورت تعطیل رسمی اعلام نشده است.

 دبیرکل خانه کارگر با اعلام اینکه اگر کارگری در روز ۱۱ اردیبهشت در محل کار حاضر نشود، به عنوان غیبت یا ترک کار تلقی نخواهد شد.، افزود: روز جهانی کارگر بر اساس قوانین قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روز تعطیل محسوب می‌شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود.

دستمزد هر ساعت اضافه کاری طبق ماده ۵۱ قانون کار، ۴۰ درصد بیشتر از دستمزد هر ساعت کار عادی محاسبه می‌شود. از این رو با توجه به تعطیلی روز کارگر برای کارگران، دستمزد اشتغال به کار آنان در این روز، تعطیل کاری محسوب شده و برای هر ساعت کارکرد، ۴۰ درصد اضافه بر ساعات کار عادی، دستمزد پرداخت می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied