شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

۳ روز وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق | پیش‌بینی آخر هفته بارانی برای چند استان

سازمان هواشناسی از رگبار باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد وخاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

۳ روز وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی مناطق | پیش‌بینی آخر هفته بارانی برای چند استان

 هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد همراه با نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه( ۱۸ اردیبهشت) و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  هواشناسی  احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است.  هواشناسی روز های آینده را  در ادامه می‌خوانید: 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (دوشنبه‌) در شمال استان‌های اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، ارتفاعات‌ البرز مرکزی و نیز در ارتفاعات‌ و مناطقی‌ از دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی افزایش‌ ابر، رگبار باران، گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد.

در شمال غرب‌، غرب‌ و برخی‌ مناطق‌ دامنه‌های جنوبی‌ البرز، تا ۳ روز آینده وزش‌ باد پدیده حاکم‌ است و گاهی‌ وزش‌ باد شدید در این‌ مناطق‌ باعث‌ خیزش‌ گردوخاک‌ نیز می‌شود.

سه‌شنبه‌ ـ با ورود سامانه‌ بارشی‌ از غرب‌ کشور ـ در مناطقی‌ از غرب‌، شمال غرب‌، جنوب‌ غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز غربی‌ و مرکزی و مناطقی‌ از مرکز کشور، همچنین‌ در غرب‌ سواحل‌ دریای خزر رگبار باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد. در برخی‌ مناطق‌ ریزش‌ تگرگ‌ نیز انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ گستره بارش‌ در نیمه‌ شمالی‌ کشور خواهد بود به طوری که‌ مناطقی‌ از غرب‌ و شمال غرب‌، نواحی‌ مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، سواحل‌ خزر و شمال شرق‌ رگبار باران گاهی‌ رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید را تجربه خواهند کرد.

پنجشنبه‌ در نوار شمالی‌ کشور شامل‌ مناطق‌ شمالی‌ استانهای اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، ارتفاعات‌ رشته‌کوه البرز، خراسان شمالی‌ و شمال خراسان رضوی بارش‌ رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ بارش‌ به‌ شمال استان‌های اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ و غرب‌ سواحل‌ خزر محدود می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌، طی‌ روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ در استان‌های مرزی واقع‌ در غرب‌ و جنوب‌ غرب‌، وزش‌ باد شدید و گاهی‌ گردوخاک‌ و نفوذ توده گردوخاک‌ از کشور عراق‌ و شمال عربستان انتظار می‌رود و سبب‌ کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا می‌شود.

سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ مرکز و غرب‌ خلیج‌ فارس‌متلاطم‌ و مواج‌ می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied