شمانیوز
شما نیوز

با سیب زمینی پوستتو شفاف کن | معجزه آب سیب زمینی برای پوست

آب سیب‌ زمینی می‌تواند به پیشگیری از پیری و کاهش چین‌وچروک و خطوط ظریف روی صورت کمک کند. برای بهره بردن از این خاصیت، آب سیب‌زمینی را با کشک ترکیب کنید و مخلوط ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید. استفاده‌ی منظم از این ترکیب چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و شروع بروز چین‌وچروک را به تأخیر می‌اندازد.

با سیب زمینی پوستتو شفاف کن | معجزه آب سیب زمینی برای پوست

به گزارش شمانیوز: آب سیب‌ زمینی می‌تواند به پیشگیری از پیری و کاهش چین‌وچروک و خطوط ظریف روی صورت کمک کند. برای بهره بردن از این خاصیت، آب سیب‌زمینی را با کشک ترکیب کنید و مخلوط ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید. استفاده‌ی منظم از این ترکیب چین‌وچروک را کاهش می‌دهد و شروع بروز چین‌وچروک را به تأخیر می‌اندازد.

 

خواص آب سیب‌زمینی برای سلامتی بدن

با مصرف آب سیب‌زمینی از خواص فراوان آن برای سلامتی بدن بهره‌مند می‌شوید. بعضی از این فواید توسط تحقیقات علمی تأیید شده‌اند و بعضی دیگر نه. در ادامه خواص آب سیب‌زمینی برای بدن را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

 

۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

سیب‌زمینی حاوی مقدار قابل‌توجهی ویتامین C است. ویتامین C به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و با سرماخوردگی و عفونت‌ها مبارزه می‌کند و در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. به‌طور منظم یک لیوان آب سیب‌زمینی بنوشید و از این طریق با بیماری‌ها مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

 

۲. آرتریت را تسکین می‌دهد

آب سیب‌زمینی خواص ضدالتهابی دارد و به همین علت به تسکین بیشتر انواع دردهای مرتبط با تورم، التهاب و قرمزی کمک می‌کند. باور بر این است که نوشیدن آب سیب‌زمینی آرتریت و درد مفصلی ناشی از آن را درمان می‌‌کند. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی له شده را به‌طور مستقیم روی مفاصل خود بمالید یا یک تکه سیب‌زمینی را روی مفصل خود قرار دهید و آن را با بانداژ بپوشانید تا دردتان برطرف شود.

 

۳. زخم‌ها را درمان می‌کند

نشان داده شده که آب سیب‌زمینی به محافظت از دستگاه گوارش کمک می‌کند. این نوشیدنی ممکن است در درمان زخم‌ها مفید باشد. می‌توانید برای پیشگیری از ابتلا به زخم معده هر روز یک لیوان آب سیب‌زمینی بنوشید. آب سیب‌زمینی همچنین به‌عنوان یک نوشیدنی پروبیوتیک ضدباکتریایی عمل می‌کند.

 

۴. کبد و کیسه‌ی صفرا را پاکسازی می‌کند

پاکسازی کبد و کیسه‌ی صفرا یکی دیگر از خواص آب سیب‌زمینی به شمار می‌رود. در حقیقت مصرف آب سیب‌زمینی ارزان‌ترین روش برای پاکسازی کبد و کیسه‌ی صفرا محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها از این نوشیدنی برای درمان هپاتیت استفاده می‌کنند. به مدت ۳۰ روز هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از صبحانه خوردن یک لیوان آب سیب‌زمینی میل کنید.

 

۵. سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد

سیب‌زمینی حاوی مواد مغذی ضروری از جمله فیبر و ویتامین A، ویتامین C و ویتامین ب کمپلکس است. این مواد مغذی در پایین آوردن سطح کلسترول خون در بدن اثرگذار هستند. نوشیدن آب سیب‌زمینی بدون صاف کردن آن (همراه با تکه‌های سیب‌زمینی) می‌تواند به‌شدت برای سلامتی بدن و کاهش سطح کلسترول خون مفید باشد.

 

۶. میگرن را درمان می‌کند

می‌توانید برای درمان میگرن از خواص آب سیب‌زمینی بهره ببرید. گفته می‌شود که قرن‌هاست از آب سیب‌زمینی با این هدف استفاده می‌شود. می‌توانید برای تسکین درد، استرس و حتی میگرن یک تکه سیب‌زمینی یا آب سیب‌زمینی را روی پیشانی و شقیقه‌ی خود بمالید. هیچ تحقیق علمی این خاصیت آب سیب‌زمینی را تأیید نکرده است، اما افراد در سراسر جهان گزارش کرده‌اند که نتایج مثبتی در این زمینه گرفته‌اند‌.

 

۷. یبوست را درمان می‌کند

می‌توانیم بگوییم که تقریبا همه‌ی افراد در طول زندگی خود دست‌کم یک بار دچار یبوست شده‌اند. سیب‌زمینی حاوی مقدار چشمگیری فیبر بوده که به‌شدت در درمان یبوست و پاکسازی دستگاه گوارش مفید است. مصرف آب سیب‌زمینی به همراه تکه‌های سیب‌زمینی به پاکسازی دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک می‌کند.

 

۸. سرعت درمان جراحت‌ها را بهبود می‌بخشد

سرعت بخشیدن به فرآیند درمان جراحت‌ها را هم می‌توانیم در لیست خواص آب سیب‌زمینی قرار دهیم. علت این موضوع این است که سیب‌زمینی غنی از ویتامین C است. ویتامین ذکر شده با عفونت‌ها مبارزه کرده و به بهبود جراحت‌ها کمک می‌کند. اگر دچار جراحت شده‌اید، آب سیب‌زمینی بنوشید. این کار سرعت فرآیند بهبود جراحت‌ها و ریکاوری بافت‌ها را افزایش می‌دهد.

 

۹. جریان خون را افزایش می‌دهد

آب سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی نیاسین است. نیاسین یکی از ویتامین‌های تشکیل‌دهنده‌ی ب کمپلکس است و نه تنها به افزایش سطح انرژی بدن کمک می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که اکسیژن و سایر مواد مغذی ضروری به قسمت‌های مختلف بدن برسند. شواهد عنوان می‌کنند که این ماده‌ی مغذی ممکن است جریان خون را افزایش دهد و از این طریق به بدن در درست عمل کردن کمک کند. هرچند تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

 

۱۰. احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ خواص ضدسرطانی انواع سیب‌زمینی را بررسی کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن سیب‌زمینی به کاهش قابل‌توجه سرعت تقسیم سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. سیب‌زمینی حاوی ترکیبات شیمیایی است که خواص ضدتومور دارند. به همین دلیل نوشیدن آب سیب‌زمینی به‌طور منظم خطر ابتلا به سرطان را کم می‌کند.

 

۱۱. ممکن است سیاتیک را تسکین دهد

سیاتیک عارضه‌ی بسیار دردناکی است که متأسفانه افراد زیادی آن را تجربه می‌کنند. روش‌های خانگی می‌توانند در درمان سیاتیک اثرگذار باشند. گفته می‌شود که آب سیب‌زمینی یکی از اثرگذارترین ترکیبات برای درمان سیاتیک به شمار می‌رود. این ترکیب تحریک عصبی را کم کرده و به حرکت دادن پا کمک می‌کند. نصف فنجان آب سیب‌زمینی را دست‌کم دو بار در روز مصرف کنید تا دردتان تسکین پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied