شمانیوز
شما نیوز

لواشک توت سیاه

طرز تهیه لواشک توت سیاه خانگی ترش و شیرین

لواشک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با بیشتر میوه ها لواشک تهیه کنید و بستگی به ذائقه خود آن را به صورت ترش یا شیرین یا ملس در بیاورید. شما می توانید میوه ها را باهم ترکیب کنید و یک لواشک ترکیبی خوشمزه تهیه کنید و یا می توانید با باقی مانده میوه های خود در یخچال لواشک ها را تهیه کنید، اما برای خشک کردن لواشک متداول ترین روش استفاده از آفتاب است و یا می توانید در خشک کن یا فر نیز امروزه در زمان کمتر لواشک را تهیه کنید.

طرز تهیه لواشک توت سیاه خانگی ترش و شیرین
توت سیاه یکی از میوه های بهاری و تابستانی می باشد. توت سیاه مانند یک ضد باکتری عمل می کند و یم توانید برای باکتری ها دهان خوب باشد و همچنین برای افزایش سلامت دهان و جلوگیری از عفونت لثه و التهاب دندان گزینه بسیار خوبی می باشد.
 
مواد لازم
توت سیاه ۱ کیلوگرم
نمک ۱ ق غذا خوری
آب ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه لواشک توت سیاه
مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید توت ها را خوب بشورید برای این کار توت ها را داخل لگن بریزید و با دست خوب هم بزنید و آبکش کنید و چندین بار این کار را انجام دهید تا خوب تمیز شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه توت ها خارج شود و اگر توت ها دارای دم هستند آن ها را بگیرید.
 
مرحله دوم: میکس کردن
در ادامه باید توت ها را میکس کنید برای این کار می توانید از مخلوط کن استفاده کنید و یا می توانید داخل مخزن گوشتکوب برقی بریزید و با گوشتکوب خوب میکس و پوره کنید تا له شود.
 
مرحله سوم: پخت
در ادامه باید توت های میکس شده را داخل قابلمه بریزید و به آن ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا بجوشد و بعد در انتها نمک را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و مزه آن را بچشید و طبق ذائقه خود تنظیم کنید، می توانید شکر یا نمک اضافه کنید تا ترش و شیرین شود، الیته بستگی یه ترشی یا شیرینی توت ها دارد.
 
مرحله چهارم: تهیه لواشک توت سیاه
در ادامه باید کف یک سینی پلاستیکی یا فلزی نایلون انداخته و بعد لواشک را روی آن بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و بعد برش بزنید و در یخچال بگذارید اگر می خواهید در فر تهیه کنید باید در کمترین درجه فر قرار دهید و برای نیم ساعت تا ۱ ساعت صبر کنید تا آب اضافه خوب کشیده و لواشک خشک شود و بعد در دمای محیط قرار دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied