شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

سیگنال کاهشی طلا و دلار به بازار سکه

برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند که افت همزمان طلا و دلار ممکن است روز سختی را برای صعود سکه امامی در روز جاری رقم بزند.

سیگنال کاهشی طلا و دلار به بازار سکه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز دوشنبه و معاملات پشت خطی روز سه شنبه در محدوده ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

سیگنال کاهشی طلا و دلار به بازار سکه ایران

حمایت سکه بازان از محدوده یاد شده در حالی بود که قیمت دلار در روز گذشته یک کانال پایین آمد و تقریبا ۳۰۰ تومان نوسان نزولی را تجربه کرد.

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی عصر دیروز به کانال ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و تا ۱۹۸۵ دلار پایین آمد.

روز سخت در بازار سکه؟

برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند که افت همزمان طلا و دلار ممکن است روز سختی را برای صعود سکه امامی در روز جاری رقم بزند.

حباب سکه در سطح خطرناک/ریسک پذیری خریداران کاهش می یابد؟

از سوی دیگر،با کاهش ارزش دلار و طلا و ثبات قیمت سکه در محدوده ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، حباب سکه در سطح خطرناک ۲۹ درصد قرار گرفته بود.

در واقع  بازار سکه از لحاظ حباب چندان جذاب نیست و این امر ممکن است میزان ریسک پذیری خریداران سکه را کاهش دهد.

پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز

تحلیلگران اقتصادی باور دارند،در صورتی که در روز جاری سکه تحت تاثیر دو شوک نزولی طلا و دلار قرار بگیرد؛ احتمال اینکه مرز حمایتی ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از دست برود وجود خواهد داشت.

به عقیده آنها در صورتی که سکه از محدوده یاد شده عقب نشینی کند احتمال برگشت به کانال ۳۰ میلیون تومان و نیمه کانال مذکور محتمل خواهد بود.

با این حال، درصورتی که مرز حمایتی ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حفظ شود احتمال رسیدن آن به مرزهای مقاومتی ۳۱ میلیون و۵۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان و حتی بالای ۳۲ میلیون تومان وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied