شمانیوز
شما نیوز

با وجود بد اخلاقی ها و گستره علیه خودروساز های داخلی:

برنامه های بهمن موتور بر حفظ جایگاه برتر و رفع نیاز های جامعه ادامه دارد

اخیرا اخبار افزایش قیمت خودروهای مونتاژی و رانت در اعطای خودرو به طور گسترده‌ای در حال انتشار است. اخباری که شاید علت گسترده بودن انتشار آن التهاب جامعه در مشکلات اقتصادی باشد. در این میان نام گروه خودروسازی بهمن نیز به چشم می‌خورد. خودروسازی که تکذیبیه و تاییدیه شاسی‌بلندهایش برای نمایندگان دولت و مجلس درصدر اخبار قرار گرفت و تا پاسخ‌دهی گروه بهمن در دلیل افزایش قیمت که هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل و آپشن‌ها نسبت به موارد اینترنتی دلیل این افزایش عنوان شده است.

برنامه های بهمن موتور بر حفظ جایگاه برتر و رفع نیاز های جامعه ادامه دارد

به گزارش شمانیوز، گروه بهمن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران است که در زمینه تولید و فروش خودروهای سواری، شاسی‌بلند، ون و اتوبوس فعالیت می‌کند. تولید خودروهای سواری به عنوان فعالیت اصلی شرکت محسوب می‌شود. مجموعه خودروسازی بهمن تحت عنوان بهمن موتور، با توسعه فعالیت‌ها در این گروه باعث افزایش حداقل سه برابری خطوط تولید و راه‌اندازی خطوط پرس و تولید بدنه و برخی قطعات در داخل کشور شده است که آثار آن در افزایش تعداد شاغلین در این گروه از 1500 به 6500 نفر کاملا مشهود است. 

گروه خودروسازی بهمن، در سال ۱۴۰۱ درمجموع ۳۰ هزار و ۸۴۲ دستگاه انواع خودرو تولید کرده که ۱۵ هزار و ۲۳۶ دستگاه از آن مربوط به خودروهای سواری است. طبق اطلاعات ارائه‌شده در بورس کالا، این خودروساز در ۳۹ عرضه خود که از ۲۶ مرداد تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ انجام گرفته مجموعا چهارهزار و ۸۹۸ دستگاه خودرو در انواع دیگنیتی، ریسپکت و فیدلیتی عرضه کرده که مجموعا چهارهزار و ۷۹۲ دستگاه به مرحله عقد قرارداد رسیده است. 

شرکت بهمن موتور با مدیریت بخش خصوصی توانست در سال گذشته، نام خود را در میان یک صد شرکت برتر قرار دهد. این موفقیت در حالی ثبت شد که بهمن موتور توانست با پشت سر گذاشتن صدها شرکت دولتی وابسته به درآمد نفتی و شرکت‌های خصوصی متصل به دولت رتبه 86 را در میان صد شرکت برتر ایران کسب کند. این شرکت خودروسازی از نظر عملکرد کلی، در یک دهه اخیر 114 پله صعود داشته است. به نحوی که در سال 1392 رتبه 200 را در میان پانصد شرکت ایران داشته است. 

نکته مهم اینکه؛ در این ارزیابی شرکت‌های برتر بر اساس ۳۳ شاخص همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بهره‌وری کل عوامل» و… معرفی می‌شوند که هر ساله این ارزیابی بین ۵۰۰ شرکت برتر انجام می‌گیرد. 

با ذکر نمونه‌ای از کسب موفقیت گروه بهمن که به صورت خلاصه آورده شد، شاید بهتر باشد برای درک بیشتر موارد مطروحه علیه این گروه خودروسازی که در چند سال اخیر خبری از این شایعات بر علیه آن نبود و فقط زمانی که بازار عرضه و تقاضا برهم ریخته - شاید برخی با هدف توپ در زمین دیگری- اقدام به انتشار این اخبار و بزرگ‌نمایی چند حرکت متداول در فروش خودروهایی که شاید در زمان معمول به دلیل قیمت آن کسی هم درمورد آن تصمیمی نمی‌گرفت و باز همان طیف دارای سرمایه خریداری می‌کردند، در ادامه مطلب به کارها و فعالیت‌های این گروه خودروسازی می‌پردازیم تا خوانندگان به استناد دلایل ارزیابی و قرار گرفتن در جمع ۱۰۰ شرکت برتر خود قضاوت نهایی را به انجام برسانند. 

در مکان کارخانه بهمن موتور یک ایستگاه کاری خاص که مختص بررسی خودروهای حادثه دیده ایجاد شده است، خودرو مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک ایستگاه تعمیراتی و بررسی مشکلات فنی از آن بهره برداری می‌شود.به دلیل تلاش برای کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب دیدگی خودروها در طول فرآیند تولید، می‌توان به طور کلی این شرکت را بعنوان یک شرکت پیشرو در صنعت خودروسازی در ایران دانست. 

در طول فرآیند تولید خودروها، شرکت بهمن موتور با مشکلاتی مانند آسیب دیدن خودروها در حین مونتاژ و لجستیک روبرو می‌شود. با این وجود، شرکت به منظور کاهش هزینه‌های ناشی از آسیب دیدن خودرو، این خودروها را به خط ریورک منتقل می‌کند و پس از ارزیابی مهندسان تولید و کیفیت، تصمیم بر نوع استفاده از آن‌ها گرفته می‌شود. معمولاً خودروهایی که در حین لجستیک دچار آسیب می‌شوند، برای تست درایو و یا به عنوان loan car استفاده می‌شوند. بدین ترتیب، شرکت بهمن موتور با استفاده از این روش، هزینه‌های ناشی از آسیب دیدگی خودروها را به حداقل می‌رساند. 

خودرو "Loan car" یا همان "خودرو اعاره‌ای"، معمولا به مفهوم اجاره خودرو برای مدت زمان کوتاهی اشاره دارد. در بعضی از موارد، این خودروها توسط دلالان خودرو یا شرکت‌های اجاره خودرو به افرادی که نیاز به خودروی جایگزین دارند، ارائه می‌شوند.

عموماً این خودروها برای جبران مشکلات و عیب‌های خودرویی که در حال تعمیر است یا کاربر در حال انتظار برای تحویل خودروی خود به دلیل خسارتی است، استفاده می‌شوند. 

"خودرو تست درایو" یا به اختصار "Test Drive"، به معنای تست و آزمایش خودروهای جدید قبل از خرید آن‌ها است. عموماً نمایندگان فروش خودرو، این امکان را به مشتریان ارائه می‌دهند تا بتوانند عملکرد، کارایی و رفتار خودرو را در شرایط واقعی بررسی کنند. هدف از ارائه خودرو تست درایو به مشتریان، ایجاد اعتماد و اطمینان بیشتر در مورد خرید خودرو و همچنین افزایش فروش خودروهاست. همچنین این فرصت برای مشتریان است تا با ویژگی‌های خودرو و سطح راحتی و کاربردی آن آشنا شوند و بر اساس این مشخصات، تصمیم خود را بگیرند. 

لازم به ذکر است که بهمن موتور از جمله شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی است که توانسته در مدت کوتاهی جایگاه قابل توجهی در صنعت پیدا کند. فیدلیتی، دیگنیتی و ریسپکت و وانت کارا و کاپرا، ون باری اینرودز از جمله محصولات سالیان اخیر بهمن موتور است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied