شمانیوز
شما نیوز

بانک ملت

وبملت؛ سهمی با ارزش از نظر فعالان بازار سرمایه

نماد وبملت سهم با ارزشی در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری در بورس است که مربوط به بانک ملت می‌باشد. وبملت در حال حاضر جزو شرکت های خیلی بزرگ بازار سرمایه است که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 1 گروه خودش و در رتبه 11 کل بازار قرار دارد. نماد بانک ملت به عنوان فرصتی ایده‌آل در میان فعالان بازار سهام شناخته می‌شود که اکنون دارای سیگنال‌های خرید و افزایش سهم برای خریداران و معامله‌کنندگان سهم در تالار شیشه‌ای است.

وبملت؛ سهمی با ارزش از نظر فعالان بازار سرمایه

فاطمه نجفی -خبرنگار شمانیوز، بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی حدود 15 درصد از میزان نقدینگی کشور را در اختیار داشته و عملیات آن به شدت وضعیت اقتصادی کشور را متاثر می‌کند که سبب می‌شود این بانک زیر ذره بین سیاست‌گذار قرار گیرد. طبق بررسی‌های صورت گرفته با استفاده از مهمترین متغییرهای موثر در سودآوری وبملت، این بانک در سال جاری توانایی شناسایی 102 تومان سود از محل عملیات و تسعیر ارز را دارا بوده و با توجه به قیمت فعلی، پتانسیل رشد بالایی را دارا است.

همچنین به دلیل داغ شدن بحث فروش مازاد دارایی بانک‌ها، احتمالا طی سنوات آتی، گروه بانکی از این محل سودهای بالایی را شناسایی خواهد کرد که همین موضوع سبب استقبال سهامداران از این گروه خواهد گردید.

در شرایطی که سهام بانک ملت در اوایل اردیبهشت ماه با نوسان فروش در بازار سرمایه همراه بود، انتشار گزارش عملکرد فروردین ماه این بانک، در روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه موجب شد تا «وبملت» ۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کند.

افزایش درآمدی بانک ملت در سال گذشته که به دلیل رشد اعطای تسهیلات و کسب درآمد بالا از این محل به میزان 47.7 درصد به نسبت سال 1400 همراه بود، در فروردین ماه امسال، وبملت درآمد بیشتری به نسبت درآمد اسفند ماه 1401 کسب کرد. وبملت با ثبت 9 هزار و 974 میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی که 67 درصد بیشتر از درآمد فروردین ماه سال گذشته بود توانست تداوم رشد درآمد‌های خود را اثبات کند.

شرکت‌های؛ سرمایه گذاری ملی ایران(سهامی عام)، شرکت شیرین عسل، تعاونی معین آتیه خواهان، گروه مالی ملت، سرمایه گذاری صبا تامین، دولت جمهوری اسلامی ایران، کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت از سهامداران این بانک می‌باشند.

بانک ملت که با نماد «وبملت» در بازار بورس و اوراق بهادار تهران ثبت نماد شده است، نخستین بانک دولتی می‌باشد که براساس قانون اصل 44 واگذار شده و تاکنون 80 درصد سهام این بانک در قالب رد دیون، سهام عدالت، سهام ترجیحی و عرضه بلوکی واگذار گردیده است. در حال حاضر حدود 29.5 درصد از این بانک در اختیار سهام عدالتی‌ها و 11.16 درصد نیز در اختیار دولت است.

با نگاهی به سیگنال‌های متعدد اندیکاتورها می‌توان گفت؛ وبملت در حال حاضر که حجم معاملات امروز آن به میزان 15.6 برابر بیشتر از حجم مبنا بوده است، دارای فرصت‌هایی برای خریداران و توصیه نگه‌داری سهم تا تعیین وضعیت بعدی می‌باشد. میانگین متحرک‌های ۸ تا ۲۰۰ وبملت که قبلا صادر شده است و سیگنال این اندیکاتورها همچنان در وضعیت خرید است. توصیه ابر کومو به افرادی که سهم وبملت را قبلا خریده اند، نگه‌داری سهم تا تغییر وضعیت بعدی است.

اندیکاتور عرضه و تقاضا عدد -0.02 را نشان می‌دهد که در محدوده میانی است و بیانگر عرضه و تقاضای تقریبا متعادل است.

با توجه به تحلیل تکنیکال و موارد گفته شده در تحلیل بنیادی مشخص می‌شود که نسبت P/E این نماد با ثبت عدد 4.26 از شرایط بسیار مطلوبی بهره‌مند است. به عبارت دیگر وبملت می‌تواند نسبت به سایر نمادهای همگروه سود نقدی بسیار بهتری در پایان سال مالی به سهامداران خود پرداخت کند.

نسبت P/B این نماد با ثبت عدد 1.99 نیز بادارا بودن کمترین قیمت سهم نسبت به سایر نمادها، از شرایط بسیار مطلوبی بهره‌مند است. نسبت P/S وبملت برابر با عدد 1.59 است که نسبت به بسیاری از نمادها، فوق العاده و نشان‌دهنده وضعیت خوب فروش شرکت است. برآیند معاملات حقوقی در یک‌ماه گذشته مثبت بوده است، به این معنی که حقوقی در حال خرید و حمایت از سهم است.

بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی شناخته شده و سهم حدود 15 درصدی را از میزان نقدینگی جامعه در اختیار دارد. این بانک حجم بالایی از میزان سپرده‌ها و تسهیلات شبکه بانکی را در اختیار داشته و تحرکات آن تاثیر زیادی به شبکه بانکی و وضعیت پولی جامعه می‌گذارد که این موضوع به اهمیت بررسی سازوکار آن می‌افزاید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied