شمانیوز
شما نیوز

سنگ اهن گلگهر

اقدامات بنیادی کگل نویدبخش درآمد بیشتر

فعالیت‌ها و زیرساخت‌های توسعه‌ای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال گذشته نوید یک حرکت متدوام در جهت دستیابی به رشد تولید و کسب درآمد بالا در بازارهای فروش می‌دهد. نویدی که انتظارات سرمایه‌گذاران و سهامداران کگل را برای دستیابی به سود بیشتر در سال جاری بالا برده است.

اقدامات بنیادی کگل نویدبخش درآمد بیشتر

فاطمه نجفی-خبرنگار شمانیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی و صنعتی خاورمیانه است که نقش مهمی در سیاستگذاری و مدیریت منطقه برعهده دارد. کگل با سرمایه گذاری‌های دقیق و کارشناسی شده می‌تواند سهم خود در توسعه بخش معدن را افزایش دهد و استقبال از سهم خود را در بازار سرمایه را بیشتر کند. کگل که به واسطه عملکرد مطلوب خود در سال گذشته عنوان شرکت پیشرو را در همایش رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران برای دومین سال پیاپی دریافت کرد، در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگ‌ترین تولیدکننده کشور به حساب می‌آید.

 

این شرکت با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، قصد دارد تا در افق چشم‌انداز مجموع تولیدات سالانه کگل را به بیش از ۳۰ میلیون تن برساند. برای دستیابی به این عدد و همچنین تحقق شعار سال شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به سراغ سرمایه گذاری‌های جدید رفته است که شاید تمامی آن‌ها تنها به زنجیره ارزش فولاد ختم نشود. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در دوره 12 ماهه منتهی به 1401/12/29 ضمن ثبت افزایش سرمایه 182درصدی و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم 397 ریال سود محقق کرده است.

 

اقدامات گل‌گهر در جهت افزایش تولید و فروش این مجموعه عظیم معدنی و صنعتی اشتغالزایی گسترده‌ای را در منطقه و همزمان تاثیر بسزایی بر توسعه صنعتی و اجتماعی این استان به‌همراه داشته است. کگل، در طول سال‌های اخیر با تکیه بر سود حاصل از فعالیت‌های معدنی اقدام به توسعه زنجیره تولید و ارزش‌آفرینی هرچه بیشتر کرده است. کگل در سال گذشته با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی توانست به ۱۹ رکورد کیفیت در بخش‌های مختلف شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ دست پیدا کند. توانمندی‌هایی که با شروع سال جدید و مسیر تبیینی رهبر انقلاب شتاب بیشتری در تولیدات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گرفت و این شرکت در ماه ابتدایی سال جاری توانست با فروش یک هزار و ۱۷۴ تن محصولات تولیدی رقم ۴ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان که ۱۰۵ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد را به ثبت برساند.

 

این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کنسانتره و گندله ایران است که دارای ظرفیت تولید بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله است. کگل با استفاده از ابزارهای مالی، بیش از 8 هزار میلیارد تومان بدهی تامین مالی کرده و به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در این زمینه شناخته می شود. در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از بازار سهام حمایت نکرده و به جای آن، با توثیق دارایی های خود، منابع مالی لازم برای پیشبرد طرح های توسعه ای خود را فراهم کرده است.

 

این شرکت همچنین شرایط لازم برای بهره مندی سرمایه گذاران خرد را فراهم کرده و تلاش می کند تا با افزایش حقوق سهامداران، طرح های توسعه ای خود را پیش ببرد. زیرساخت‌های کگل با رویکرد توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال‌های اخیر همواره برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی را با رویکرد توسعه و دستیابی به رقم بالای ۳۰ میلیون تن تولید سالانه را در دستور کار قرار داده است، به نحوی که سرمایه‌گذاری‌ها را معطوف به تولید در زنجیره ارزش فولاد نکرده و به حوزه تحقیق و توسعه هم وارد شده است.

 

از نمونه اقدامات توسعه زیرساختی این شرکت که براساس چشم‌انداز کگل در ۱۴۰۴ تعریف شده می‌توان به ارتقای حمل و نقل و کاهش هزینه های آن اشاره کرد که بر این مبنا گل‌گهر تجهیز ناوگان حمل‌ونقل ریلی؛ شامل ۷۱۴ دستگاه واگن، ۱۳ دستگاه لکوموتیو، تجهیز ناوگان جاده‌ای؛ شامل ۳۰۰ دستگاه تریلر، ۱۵۰ دستگاه کامیون ده‌چرخ، ۲۴ دستگاه لودر و ۸ دستگاه بیل مکانیکی در قالب تاسیس شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گهرترابر را در سال گذشته به انجام رسانید. به گفته مدیرعامل گل گهر، پروژه بردسیر برای بهره‌برداری مگامدول شروع شده است. در حال حاضر این شرکت دو مگامدول اسفنجی در اختیار دارد که پیش‌بینی می‌شود مگامدول سوم آن کمتر از ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین ظرفیت آهن اسفنجی این مجموعه به زودی ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت. علاوه بر این ، توسعه حمل و نقل پیوسته و ۷۲ کیلومتر خط ریل با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی در پروژه پایانه ریلی به صورت لوپ و همچنین ساخت اسکله با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت بالا از دیگر اقدامات این شرکت در جهت بهبود زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied