شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

خبر مهم عشقی درباره پرداخت سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس گفت: در بازار فرابورس می‌توان با انتشار اوراق برای خرید برنج، بخشی از مشکلات نقدینگی تجار و بازرگانان حوزه برنج را مرتفع کرد.

خبر مهم عشقی درباره پرداخت سود سهام عدالت

مجید عشقی در حاشیه نشست با مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی مازندران در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل گفت: برای پرداخت سود سهامداران عدالت، شرکت‌هایی که در سال ۱۴۰۱ به مرحله سوددهی رسیده‌اند، همانند سود سهام عدالت ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر و برابر برنامه زمانبندی پرداخت می‌شود. امسال شرایط و زمانبندی پرداخت سود سهامداران معمولاً ۴ تا ۶ ماه بعد از برگزاری مجامع شرکت‌ها است که تلاش خواهد شد حداکثر در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

او به مشکلات کمبود نقدینگی در خرید برنج که اکنون در مازندران به وجود آمده است، اشاره کرد و گفت: دراین راستا مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و پیگیری خواهد کرد. در بازار فرابورس می‌توان با انتشار اوراق برای خرید برنج، بخشی از مشکلات نقدینگی تجار و بازرگانان حوزه خرید برنج را مرتفع کرد.

عشقی اضافه کرد: جلسه‌ای با برخی فعالان اقتصادی شهرستان آمل برگزار شد، درخواست مدیران واحدها به واسطه طرح‌های توسعه‌ای که داشتند، نیازمند حمایت و تامین مالی بودند. یکی ازمشکلاتی که ما داریم ناآشنایی بنگاه‌های اقتصادی با ابزارهای مالی بازار سرمایه است و برای این منظور مدیران واحدهای تولیدی وصنعتی که نیازها وطرح‌های توسعه‌ای که داشتند را اعلام کردند وقرار شد برای هر یک از واحدها، چون شرایط و ویژگی‌های آن‌ها متفاوت است هم بحث انتشار اوراق را اعلام آمادگی کردیم که برای برخی ازاین شرکت‌ها انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied