شمانیوز
شما نیوز

فولاد سنگان

برنامه فولاد سنگان در مسیر رشد تولید، ثبت رکورد و صادرات

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، پس از ثبت رکوردهای متعدد در تولید گندله و کنسانتره، هدفگذاری استراتژیک خود را بر افزایش توان تولید و کیفیت محصولات خود قرار داده است تا از این رهگذر علاوه بر تامین نیاز داخل، بخشی از محصول خود را در داخل همچون بورس کالا و در بازارهای هدف صادراتی به فروش برساند. در همین راستا، این با یک برنامه‌ریزی منسجم قصد دارد تا با اولویت تامین نیاز داخل، اولین محموله گندله را در ماههای آتی صادر نماید. هدف این شرکت علاوه بر کسب درآمد و ارزآوری حرکت همسو با بازارهای هدف می‌باشد و با توجه به این دستاوردها، شرکت فولاد سنگان می‌تواند از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

برنامه فولاد سنگان در مسیر رشد تولید، ثبت رکورد و صادرات

به گزارش شمانیوز، کارنامه درخشان گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ در راستای تحقق شعار سال نشان داد که این شرکت بزرگ فولادی ایران توانسته است در هر سه حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گام‌های موثری بردارد. در این میان نقش شرکت فولاد سنگان به عنوان تامین‌کننده گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه در دستیابی به موفقیت‌های این هلدینگ بسیار تاثیرگذار است.  

بر این اساس، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در اهداف خود ۲رویکرد تامین محصول مورد نیاز گروه فولاد مبارکه و فروش مازاد تولید در بازار را برنامه‌ریزی کرده است. از آنجایی که چشم‌انداز فولاد سنگان، دستیابی به تولید ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره در سال است. این شرکت قصد دارد با اجرا و راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی گندله‌سازی در سال‌های آتی، ظرفیت تولید این شرکت را به میزان قابل‌توجهیافزایش دهد. قطعی گاز و برق چالش‌هایی هستند که ممکن است مسیر توسعه شرکت را با مشکلاتی همراه کند، اما فولاد سنگان با وجود این مشکل توانست در سال گذشته رکوردهای متعددی را ثبت کند و رکورد تولید روزانه بیش از ۲۰ هزار تن و ماهیانه ۵۸۰ هزار تن را در سال گذشته بر جای بگذارد. شرکت فولاد سنگان در ادامه روند کسب موفقیت‌ها و برنامه های رشد تولید خود در اولین ماه از سال ۱۴۰۲، رکورد تولید کنسانتره سنگ آهن به میزان ۴۰۷ هزار تن را بهبود بخشید تا به ظرفیت مدنظر و از پیش تعیین شده خود که تولید ۵ میلیون تن در سال، نزدیک‌تر شود. تولید بیش از  ۳ میلیون تن کنسانتره نمایانگر قدرت تولیدی و توانایی شرکت در تولید محصولات پر فروش است. این امر نشان می‌دهد که شرکت فولاد سنگان با بازار فعلی خود، توانسته است به خوبی سازگار شود و همچنین توانایی تامین نیازهای بازار را دارد. از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت می‌توان به افزایش ظرفیت تولید کنسانتره به میزان ۲ میلیون تن و افزایش ظرفیت گندله سازی از ۵ به 7/5 میلیون تن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied