شمانیوز
شما نیوز

مربای پرتقال

طرز تهیه مربای پرتقال حلقه ای شیک

مربای پرتقال حلقه ای خیلی ساده است ولی باید کمی حوصله به خرج دهید تا تلخی پرتقال را حسابی بگیرید و شما می توانید این مربا را به سادگی تهیه کنید و اصلا نیازی به گلولز یا آهک ندارید.

طرز تهیه مربای پرتقال حلقه ای شیک

مربا ها از انواع میوه ها تهیه می شود و شما می توانید هر میوه ی را که دوست دارید می توانید مربا ها را تهیه کنید و اگر دوست دارید مربا پرتقال شما ظاهر مجلسی و شیک داشته باشد می توانید به صورت حلقه ای این مربا را تهیه کنید. مربای پرتقال حلقه ای خیلی ساده است ولی باید کمی حوصله به خرج دهید تا تلخی پرتقال را حسابی بگیرید و شما می توانید این مربا را به سادگی تهیه کنید و اصلا نیازی به گلولز یا آهک ندارید. 

مواد لازم

پرتقال ۱ کیلوگرم
شکر ۱.۵ کیلوگرم
آبلیمو تازه ۱ ق غذا خوری
آب پرتقال ۱ لیوان

طرز تهیه مربای پرتقال حلقه ای

مرحله اول: آماده سازی گیلاس

ابتدا باید پرتقال ها را خوب بشورید زیرا پوست پرتقال گرفته نمی شود و بعد پرتقال های شسته شده را روی سطح کار قرار دهید و با چاقو تیز به صورت حلقه ای نازک برش بزنید و داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن آب سرد بریزید و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید و در این مدت ۵ الی ۶ بار آب آن را تعویض کنید.

مرحله دوم: گرفتن تلخی

در ادامه برای گرفتن تلخی پرتقال باید داخل یک قابلمه آب بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید و بعد پرتفال ها را ۵ دقیقه داخل آن بجوشانید تا تلخی گرفته و کمی پرتقال ها نرم شود و بعد با آب سرد آبکشی کنید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه خارج شود.

مرحله سوم: پخت مربا پرتقال حلقه ای

در ادامه باید پرتقال را به همراه شکر به صورت لا به لا بریزید و یک شب در یخچال قرار دهید تا شکر آب انداخته و بعد قابلمه را بدون افزودن آب روی حرارت قرار دهید و کف روی مربا را مداوم بگیرید و صبر کنید تا کم کم مربا غلیظ شود و برای خوش عطر شدن می توانید آب پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها آب لیمو تازه برای جلوگیری از شکرک زدن به مواد اضافه کنید و بعد از قوام آمدن داخل شیشه مورد نظر بریزید و بعد از خنک شدن کامل در یخچال قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied