شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار

بازدهی سکه از دلار بیشتر شد | قیمت دلار گرفتار شد

بررسی نمودار دلار آزاد نشان میدهد که دلار تهران از محدوده زمانی دهه سوم اردیبهشت تا کنون در یک محدوده ساید قیمتی گرفتار شده و در بازه حمایتی ۵۱ هزار تومان تا مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کند.

بازدهی سکه از دلار بیشتر شد |  قیمت دلار گرفتار شد

قیمت دلار در حالیکه بازار ارز روز قبل خود را برای خبرهای برجامی و میانجی‌گری پادشاه عمان آماده می‌کرد، بدون انتشار هیچ خبری در این باره سلطان عمان کشور را ترک کرد. قیمت دلار  همواره از مباحث مهم در کشور بوده است و  تحلیل هایی در این خصوص انجام شده است. با افزایش قیمت دلار کالاهای اساسی نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه سیگنال و پیش بینی دقیقی را از  قیمت دلار   می خوانید: 

در حالیکه بازار ارز روز قبل خود را برای خبرهای برجامی و میانجی‌گری پادشاه عمان آماده می‌کرد، بدون انتشار هیچ خبری در این باره سلطان عمان کشور را ترک کرد. پس از این خبر بازار ارز که روی این سفر حساب باز کرده بود افزایش یافت ولی با برخورد به مقاومت محدوده ۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان متوقف شد و به عقب برگشت.

البته احتیاط در مسیر افزایش قیمت وجود داشت و قیمت‌ها به کانال ۵۲ هزار تومانی نرسید، چراکه همانطور که پیش‌تر گفته شده بود، معامله‌گران تا نتیجه جلسه شورای حکام در محدوده ۱۵ تا ۱۹ خرداد احتیاط می‌کنند و اثر این سفر در جلسه هفته بعد شورای حکام خود را نشان می‌دهد.

در شرایطی که رییس بانک مرکزی چندی پیش شرکت های متقاضی دلار را از ورود به بازار آزاد منع کرد روز قبل نامه ای از مدیر عامل ایران خودرو‌ منتشر شد که اعلام شده بود به علت عدم تخصیص ارز کافی قسمتی از خط تولید این کارخانه متوقف شده است.

پیشتر نیز برخی صنایع وابسته به ارز وارداتی مانند دامپروری از مشکلات نحوه تخصیص ارز گله داشته اند.

در نقطه مقابل شرکت های نیازمند به ارز، شرکت های صادرکننده مانند پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی وجود دارند که با ارز دستوری مجبور به صادرات هستند و همین مسئله سودآوری و درآمد این شرکت ها را تحت تاثیر قرار میدهد و نارضایتی صادر کنندگان را فراهم میکند. برخی از افراد هم گاهی صادرکنندگان را متهم به گران کردن دلار می کنند، در شرایطی که صادرکننده، واردکننده و سیاست گذار ارزی نسبت به شرایط گله دارند، چشم انداز فضای کسب و کار باعث تشویق سرمایه گذاری در بخش تولید نمی شود و با روشن نبودن مسیر فعالان اقتصادی، بازار های موازی، مقصد نهایی سرمایه گذاران به جای فعالیت های اقتصادی میشود که بر شتاب رشد قیمت ارز در طول زمان می افزاید.

گرفتاری دلار تهران در محدوده ساید قیمتی

دلار تهران روز قبل پس از برخورد به مقاومت متوقف شد، بررسی نمودار دلار آزاد نشان میدهد که دلار تهران از محدوده زمانی دهه سوم اردیبهشت تا کنون در یک محدوده ساید قیمتی گرفتار شده و در بازه حمایتی ۵۱ هزار تومان تا مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کند. بررسی نمودار دلار نشان می‌دهد شکست مقاومت و حمایت گفته شده و تثبیت دلار خارج از این محدوده می تواند جهت حرکت دلار در آینده را مشخص کند و شرط خروج اسکناس آمریکایی از محدوده معاملات رنج است.

بازدهی سکه از دلار بیشتر شد

سکه رفاه در جو مثبت روز قبل دلار، از بازار آزاد بیشتر افزایش یافت و بازدهی سکه بالاتر از دلار شد، بررسی حباب سکه ولی نشان میدهد که در محدوده منطقی روزهای قبل قرار گرفته است، حباب سکه رفاه در کانال ۲۳ درصدی قرار گرفته که کمتر از میانگین هفته قبل حباب سکه و بیشتر از میانگین ماهانه است که مشخص می کند بازار سکه دستخوش هیجانات نیست.

بررسی نمودار سکه امامی نشان می دهد که مقاومت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سد مقابل سکه برای افزایش است ولی در صورتی که قرار بر کاهش باشد سکه رفاه پتانسیل کاهش تا حمایت ۳۱ میلیون تومانی را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied