شمانیوز
شما نیوز

جلسه کمیته HSE طرح‌ها در هلدینگ خلیج فارس برگزار شد

نشان‌زاده: نباید هیچ آلایندگی زیست محیطی را به کشور تحمیل کنیم/ ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را فدای سرعت در اجرای طرح‌ها نخواهیم کرد

اولین جلسه کمیته HSE طرح‌ها در هلدینگ خلیج فارس با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و اعضا کمیته در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، تشکیل شد.

نشان‌زاده: نباید هیچ آلایندگی زیست محیطی را به کشور تحمیل کنیم/ ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را فدای سرعت در اجرای طرح‌ها نخواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این جلسه مهندس حسن نشان‌زاده مقدم، با تاکید بر اینکه نباید هیچ آلایندگی زیست محیطی به کشور تحمیل شود، اظهار داشت: موظف به رعایت اصول HSE در همه پروژه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی و ایمنی پروژه‌ها گفت: قطعاً امروز باید ساختار ایجاد پروژه‌ها توسط تیم راه‌اندازی مورد مطالعه و توجه قرار گیرد و بی تردید امروز جای خالی HSE در پروژه‌ها احساس می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد: توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی، پدافند غیرعامل در پروژه‌ها یک ضرورت است که امیدواریم با بهره گیری از توان کمیته تخصصی HSE بتوانیم از ابتدای اجرای پروژه‌ها در راستای پیاده سازی HSE اقدام کنیم.

نشان زاده ادامه داد: باید با نظارت و کنترل، اطمینان حاصل کنیم در همه مراحل HSE مورد توجه قرار گرفته و دستورالعمل‌ها اجرایی شده؛ قطعاً بازگشت به اصول ایمنی راه حل بسیاری از مشکلات است و باید به این اصول اولیه بازگردیم.

وی تاکید کرد: حضور تیم HSE در کنار اجرای همه پروژه‌ها و مجموعه ضروری است.

اعضای این حوزه افرادی فرایند محور با قدرت تحلیل مسائل هستند که می‌توانند با حضور در کنار مجموعه ارزیابی حوزه‌های مختلف را انجام دهند و در نتیجه به گونه‌ای پیش برویم که حداقل اتفاقات ناگواری را هم در پروژه‌ها نداشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: درست است برای تولید عجله داریم اما نمی‌خواهیم ملاحظات زیست محیطی، پدافند غیرعامل، ایمنی و... را فدا کنیم.

برهمین اساس با عبور از مسیر تحقق HSE می‌توانیم مشکلات را در فرایند کار و تولید و را اندازی کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.

نشان زاده با اشاره به ضرورت کار تیمی و گروهی در کمیته HSE برای کاهش ضریب خطا، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان حاضر نیستیم بدون حل شدن مسائل زیست محیطی و ایمنی در پروژه‌ها، کار را پیش ببریم و اخلاقاً و شرعاً موظف هستیم مسائل زیست محیطی و ایمنی پروژه‌ها را مورد توجه قرار دهیم و رعایت کنیم لذا آنچه که خروجی کمیته تخصصی ولین  HSE است همه موظف به اجرای آن هستند.ت دانست و از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت عملیات غیرصنعتی نیز بخاطر اهمیت دادن به مقوله ورزش و تأمین اعتبار جهت خریداری این تجهیزات در بندماهشهر و شهر بندرامام (ره) تقدیر کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied