شمانیوز
شما نیوز

احمدی صدر:

معضل آسیب های اجتماعی تهران با مدیریت یکپارچه شهری حل می‌شود

:دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به برخی سوالات درباره روند ساماندهی معتادان متجاهر، متکدیان و به طور کلی وضعیت کلانشهر تهران پاسخ داد.

معضل آسیب های اجتماعی تهران با مدیریت یکپارچه شهری حل می‌شود

 به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در بخشی از این مصاحبه آمده است؛

▫️وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر با پلیس است و پلیس اراده کند می‌تواند جمع آوری کند. معتادان متجاهر را به عنوان نمونه عرض کردم وگرنه در بحث گرمخانه‌ها که قرار است افراد نیازمند سطح شهر را جمع آوری کنند نیز شاهدیم که افراد برای یک شب جمع آوری می‌شوند و بعد دوباره در سطح شهر پراکنده می‌شوند. در مورد معتادان هم که پلیس آن‌ها را جمع آوری می‌کند، دوباره بعد از مدتی در جامعه رها می‌شوند. پس بر اساس این تجربیات اگر متکدیان نیز جمع آوری شوند، بعد از مدتی دوباره باز خواهند گشت و با این نوع جمع آوری مشکل حل نخواهد شد.

▫️قانون می‌گوید وقتی که پلیس یک معتاد متجاهر را سه بار، چهار بار یا پنج بار دستگیر کرده و به مرکز مربوطه فرستاده و دوباره به خیابان بازگشته، وی را باید به اردوگاه‌ ببرد درحالیکه اصلاً این نوع از اردوگاه وجود ندارد. وقتی که وجود ندارد یعنی اینکه معتاد متجاهر دائماً به کف خیابان‌های شهر باز می‌گردد و این روند در مورد متکدیان نیز تکرار می‌شود.

▫️اگر متکدی معتاد متجاهر هم باشد شهرداری نمی‌تواند آن را جمع کند و چنین فردی را پلیس باید جمع کند که این خلأ است. الان شهرداری باید تشخیص دهد که فرد کنار خیابان گداست یا معتاد متجاهر؛ اگر گدایی باشد که سر چهارراه دارد گدایی می‌کند، شهرداری او را جمع می‌کند، منتها همان فرد در همان خیابان بنشیند سر همان چهارراه و مواد‌مخدر مصرف کند، دیگر شهرداری اجازه این کار را ندارد و پلیس باید آن را جمع کند. دلیلش هم این است که حکم دستگاه قضایی برای جمع آوری معتادان متجاهر به پلیس داده شده‌ است. ما درخواست خود را عنوان کردیم که مشکل تهران با این روش حل نمی‌شود، مشکل تهران با مدیریت یکپارچه شهری در حوزه آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود و اگر این مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتد این مشکلات هر روز تکرار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied