شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان‌ | خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور | نوار شمالی خنک می‌شود

سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور طی امروز و تعطیلات آخر هفته خبر داد.

آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان‌ | خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور | نوار شمالی خنک می‌شود

 سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (چهارشنبه‌) به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در استان‌های واقع‌ در سواحل‌ دریای خزر، شمال غرب‌، ارتفاعات‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز و زاگرس‌ مرکزی، بخش‌هایی‌ از استان‌های قم‌، اصفهان، یزد، کرمان، فارس‌، سیستان و بلوچستان و به تدریج‌ خراسان شمالی‌ افزایش‌ ابر و رگبار و رعد و برق‌ پراکنده گاهی‌ همراه با وزش‌ باد شدید موقت‌ و در مناطق‌ مستعد گردوخاک‌ و تگرگ‌ رخ‌ می‌دهد.

روز پنجشنبه‌ همین‌ شرایط‌، علاوه بر مناطق‌ ذکرشده، برخی‌نقاط‌ استان‌های واقع‌ در غرب‌ و استان‌های خراسان شمالی‌ و خراسان جنوبی‌ را نیز در بر خواهد گرفت‌.

جمعه‌ در غرب‌، شمال غرب‌، غرب‌ سواحل‌ دریای خزر و همچنین‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز جو آرام همراه با افزایش‌ نسبی‌ دما خواهد بود. تنها در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر، خراسان شمالی‌، خراسان رضوی و سمنان بارش‌ خواهد بود. 

همچنین‌ روز جمعه‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در ارتفاعات‌ اصفهان، شمال شرق‌ فارس‌، یزد، کرمان، خراسان جنوبی‌، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات‌ البرز مرکزی نیز رشد ابر و رگبار و رعدوبرق‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود. 

شنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌، دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و استان‌های قم‌، مرکزی، اصفهان، شمال شرق‌ فارس‌، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه‌ در شمال غرب‌، دامنه‌های شمالی‌ و جنوبی‌ البرز، بخش‌هایی‌ از مرکز و جنوب‌ شرق‌ کشور به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ رشد ابرهای همرفتی‌، رگبار و رعدوبرق‌ پراکنده و وزش‌ باد شدید موقتی‌ گاهی‌ همراه با گردوخاک‌ رخ‌ خواهد داد.

لازم به‌ ذکر است‌ تا روز پنجشنبه‌ در استان‌های قزوین‌، البرز، تهران و قم‌ در ساعات‌ بعدازظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش‌ گردوخاک‌ و تا روز جمعه‌ در نوار شرقی‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید همراه با گردوخاک‌ و کاهش‌ دید خواهد بود.

طی‌ امروز و فردا به‌ سبب‌ نفوذ هوای خنک‌، در نوار شمالی‌ کشور کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

روز پنجشنبه‌ تا ظهر جمعه‌ خلیج‌ فارس‌ و دریای عمان و تا پنجشنبه‌ دریای خزر مواج‌ و متلاطم‌ است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied