شمانیوز
شما نیوز

بیمه ایران

سودآوری در نتیجه کسب رضایت مشتریان از اهداف اصلی بیمه ایران

بیمه ایران، نخستین شرکت بیمه دولتی، در کشور ایران با سهامی بالغ بر 18900میلیارد تومان سرمایه، در حوزه ارائه خدمات بیمه نامه های مختلف، می باشد. این شرکت بیمه‌گر، با داشتن رضایتمندی بالا از بیمه گذاران خود، از همان سال های نخست فعالیت خود، توانست بازار بیمه کشور ایران را به عنوان یک شرکت بیمه داخلی، به دست بگیرد و تا کنون، بیمه نامه های متنوعی را در اختیار مردم ایران، قرار داده است.

سودآوری در نتیجه کسب رضایت مشتریان از اهداف اصلی بیمه ایران

فاطمه نجفی-خبرنگار شمانیوز، میزان توانگری مالی بیمه‌گر و رضایت مشتریان از شرکت بیمه‌گر، مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب شرکت بیمه هستند. بیمه ایران اولین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در ایران و تنها شرکت دولتی در زمینه بیمه است که با درنظر گرفتن تمامی خدمات و پوشش‌های بیمه ای، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از فناوری‌های روز در ارائه محصولاتی همچون سامانه بیمه ایران من و مرکز جامع ارتباط با ذی‌نفعان، توانسته است نسبت به دیگر فعالان شرکت های بیمه ای، رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب نماید. 

طبق اعلام بیمه مرکزی بر اساس آخرین حسابرسی‌های انجام شده شرکت سهامی بیمه ایران در سطح یک این رتبه از توانگری مالی قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های رتبه بندی شرکت های بیمه به شمار می‌آید و بیش از همه برای خرید بیمه عمر اهمیت دارد، زیرا ماهیت این بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری و پس‌انداز برای آینده است.  

شرکت بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ با استفاده از فناوری و دانش، طرح‌هایی را برای کمک به تولیدکنندگان در جهت کاهش دغدغه آنها در مسیر تحقق رشد تولید و همچنین پوشش‌های بیمه‌ای جدید برای کاهش تاثیرات تورم بر آحاد جامعه را به کار می‌گیرد. از اقدامات شرکت در این زمینه می‌توان به ارتقای سلامت و انتظام بخشی بیشتر به امور، نظارت بر قراردادها، صیانت از حقوق مالی و تقویت انسجام و همدلی اشاره کرد. 

رکورد کسب رضایت مشتریان  

شاخص بعدی، رضایت مشتریان است که نشان‌دهنده کیفیت خدمات در زمان صدور بیمه‌نامه و جبران خسارت بیمه‌گزاران می‌باشد.   

از نظر مدیران شرکت بیمه ایران، تولید بالای محصولات بدون پشتوانه رضایت مشتریان سودآوری را به همراه نخواهد داشت. مدیریت این شرکت فعال در صنعت بیمه کشور معتقد است که سودآوری زمانی حاصل می‌شود که رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. در همین راستا، در میان شرکت های بیمه ای، شرکت بیمه ایران، توانسته است با ارائه خدمات متنوع، رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب نماید. عملکرد شگفت انگیز بیمه ایران در‌ پاسخگویی به مردم، ذینفعان و نمایندگان شرکت به گونه ای بوده است که در صنعت بیمه کشور رکوردی قابل تحسین به شمار می رود.  

سرویس‌ها و خدمات بیمه ایران در سال جاری شامل پاسخگویی به مشتریان از طریق مرکز SRM -06998 شعبه و ۱۴۰۰۰ دفتر شبکه نمایندگی در سراسر کشور و پرداخت برخط خسارت در رشته اتومبیل تا سقف مشخص بدون نیاز به مراجعه حضوری به شرکت بیمه از ویژگی‌های ارزشمند اقدامات توسعه‌ای بیمه ایران محسوب می‌شود. 

اقدامات فناورمحور برای سهولت در ارائه خدمات 

عملکرد بیمه ایران در سال‌های اخیر و به‌طور خاص در دولت سیزدهم مثبت بوده و به‌عنوان نماد و تصویری از صنعت بیمه کشور در جهت گیری سیاست‌های دولت در این حوزه شناخته شده است. 

این شرکت با تلاش متخصصین حوزه‌های فنی، فناوری و مالی توانسته است مسیر تحول دیجیتال را با ارائه خدمات بیمه گری به‌صورت آنلاین و پرداخت خسارت‌ها بدون نیاز به حضور حقیقی مشتریان از طریق سامانه بیمه ایران من، دنبال کند. 

علاوه بر موارد فوق، بیمه ایران در سال جاری قصد دارد که پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان حوادث جرحی و فوتی را بدون نیاز به حضور حقیقی آن‌ها، پرداخت کند تا علاوه بر تسهیل در فرآیند تکمیل پرونده، در کاهش آزردگی روحی و تألمات قربانیان حادثه نقشی داشته باشد. راه‌اندازی سامانه درمان پلاس در زمینه پرداخت خسارتهای درمان ی و همچنین حوادث جرحی از دیگر اقدامات شرکت بیمه ایران در جهت افزایش رضایت مشتریان با محوریت مشتری‌مداری است. 

انجام برخی "چرخش های تحول زا" در صنعت بیمه کشور، تقویت نظارت بر فعالیت های شعب و نمایندگی های بیمه در عرصه عملیاتی از جمله اقدامات ضروری برای پیشبرد صنعت بیمه در کشور است که شرکت بیمه‌ایران در دو سال اخیر به این امر با هدف کسب درآمد بیشتر از حق بیمه تولیدی از طریق اجرای برنامه‌های فناور محور و پوشش‌های جدید بیمه‌ای اهتمام ورزیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied