شمانیوز
شما نیوز

احکام حقوق بازنشستگان

ضرورتِ اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی معتقد است که باید برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ باید احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح شود.

ضرورتِ اصلاح احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

الهام لاریجانی-خبرنگار شمانیوز- به گزارش شمانیوز، عباسعلی سلطانی‌کیا (رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی)، با بیان اینکه یکی از مطالبات برجا مانده اصلاح احکام متناسب‌سازی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ است، گفت: سال ۸۷ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۲۱۹.۶۰۰ تومان تعیین گردید و ضرایب حقوق و سقف ۷ برابری حقوق بازنشستگان ۸۷ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق بوده است. در سال۸۶ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۱۸۳.۰۰۰ تومان و ضرایب حقوق و سقف ۶ برابری حقوق بازنشستگان ۱۳۸۶ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است.

وی با اشاره به متناسب‌سازی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ، افزود: ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سالهای قبل از ۱۳۸۶ مبنای ضریب گیری قرار گرفته است. به عبارتی ۲۰۰.۰۰۰ تومان به جای۱۸۳.۰۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال ۸۶ و ۲۳۵.۰۰۰ تومان به جای ۲۱۹.۶۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال ۸۷ قرار گرفته است. 

سلطانی کیا تصریح کرد: این اشتباه محاسباتی فقط در مورد بازنشستگان سال‌های ۸۷ و ۸۶ انجام شده و برای سایر بازنشستگان چه قبل و چه بعد بر اساس ماده ۱۱۱ حداقل مستمری مصوبه که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده است منظور و ضریب گیری شده است. 

وی با تاکید بر اینکه در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ دو نوع حداقل حقوق وجود داشته است، گفت: یک حداقل حقوق که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده مربوط است به بازنشستگانی که در این ۲ سال بازنشست شده‌اند و یک حداقل حقوق جبرانی برای بازنشستگان سالهای قبل از ۸۶؛ با توجه به این موضوع باید برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح گردد و همان ضریبی در متناسب‌سازی حقوق آنان استفاده شود که در زمان برقراری حقوق بازنشستگی از آن برخوردار شده‌اند./ ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied