شمانیوز
شما نیوز

گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای رئیسی و مکرون؛ اعلام مواضع صریح 2 طرف در خصوص مذاکرات

روسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگویی صریح که 90 دقیقه به طول انجامید به بیان مواضع خود درباره مسائل مختلف از جمله هسته ای و بحران اوکراین پرداختند، در این گفتگو رئیسی هشدار داد که طرف غرب از اقدامات غیرسازنده در مذاکرات خودداری کند. مکرون نیز با بیان برخی ادعاهای تکرای تروئیکای اروپا تاکید کرد که تهران باید اقدامات قابل راستی آزمایی را برای اجرای تعهدات خود در قبال آژانس اتخاذ کند.‌‌

گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای رئیسی و مکرون؛ اعلام مواضع صریح 2 طرف در خصوص مذاکرات

به گزارش شمانیوز: روسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگویی صریح که 90 دقیقه به طول انجامید به بیان مواضع خود درباره مسائل مختلف از جمله هسته ای و بحران اوکراین پرداختند، در این گفتگو رئیسی هشدار داد که طرف غرب از اقدامات غیرسازنده در مذاکرات خودداری کند. مکرون نیز با بیان برخی ادعاهای تکرای تروئیکای اروپا تاکید کرد که تهران باید اقدامات قابل راستی آزمایی را برای اجرای تعهدات خود در قبال آژانس اتخاذ کند.‌‌

رئیس جمهور در این گفتگو همکاری‌های ایران و آژانس و تأییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

رئیسی در رابطه با توسعه روابط دو جانبه، با اشاره به محاسبات غلط برخی دولت‌های اروپایی درباره ملت ایران، آن را ناشی از گرفتار شدن این دولت‌ها در دام اطلاعات غلط گروه‌های تروریستی، تجزیه‌طلب و معاندان دانست و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام به اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها، همکاری‌های ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان بر پایبندی کشورمان به تعهدات قانونی خود را یادآور شد و بر پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری و اقدام غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز   در این گفتگو مدعی شد که تهران باید اقدامات قابل راستی آزمایی را برای اجرای تعهدات خود در قبال آژانس اتخاذ کند. وی همچنین با تکرار ادعاهای واهی نسبت به عواقب خطرناک تحویل پهپادهای ایران به روسیه هشدار داد و از تهران خواست حمایت خود از مسکو را متوقف کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied