شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز

اقدامات فولاد آلیاژی ایران در مسیر رشد تولید و سودآوری

فولاد آلیاژی ایران به عنوان یک شرکت جوان ملی و فراملی است که با بهره‌گیری از دانش و تخصص فولادمردان خود، علاوه بر تأمین نیاز داخلی به فولادهای آلیاژی و جلوگیری از خروج ارز، موجب رونق اشتغال و تولید انواع فولادهای خاص آلیاژی در صنایع داخلی شده است.

اقدامات فولاد آلیاژی ایران در مسیر رشد تولید و سودآوری

به گزارش شمانیوز، شرکت فولاد آلیاژی ایران با بهره‌مندی از توان تخصصی و دانش محوری توانسته است این شرکت با تولید فولادهای خاص آلیاژی، به تحقق اهداف صنایع دیگر در کشور کمک کرده که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.اقدامات خوبی که در طی این چند سال، با همت مضاعف و تلاش نیروهای با تجربه و متخصص فولاد آلیاژی رقم خورده، نه تنها مشکلات گذشته را مرتفع، بلکه باعث درخشش نام این شرکت در سطح کشور، خاورمیانه و حتی دنیا شده است.

مجموعه فولاژ در سال ۱۴۰۲، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه برنامه‌های رشد تولید در جهت کاهش اثرات تورمی بر جامعه قرار دادند و در این راه توانستند به ثبت رکوردهای متعدد در دو ماه فروردین و اردیبهشت دست پیدا کنند. 

فولاد آلیاژی پس از ثبت رکورد روزانه و ماهیانه تولید مذاب در فروردین‌ماه، با تولید مذاب به وزن ۲هزار و ۴۷۰ تن و تعداد ۵۳ ذوب رکورد روزانه و با ۵۵هزار و ۳۶۳تن تولید مذاب توانست رکورد ماهیانه اردیبهشت ماه را در کنار افتخارات سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

براساس این گزارش، این شرکت دستاوردهایی را در زمینه ارائه محصولات جدید با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز و علمی در دنیا به دست آورده است و با تعدیل هزینه‌ها و سودآوری بهینه در جهت رفع نیازهای بازار و ذینفعان تلاش می‌کند. شرکت فولاد آلیاژی ایران، دارای دانش و فناوری سطح بالا در تولید است و بنا دارد با اجرای پروژه‌های توسعه ای در آینده‌ای نه چندان دور، دستاوردی عظیم برای سهامداران خود را فراهم آورد.

بررسی گزارش عملکرد اردیبهشت ۱۴۰۲ شرکت فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد که فولاژ توانست در این ماه فروش 1452میلیارد تومانی را به ثبت برساند که ۳۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد و نسبت به ماه گذشته رشد 21 درصدی داشته است.

میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ 1,326 میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه 9 درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی 1402 مبلغ 2,652 میلیارد تومان بوده است.

مدیران فولاژ، همواره بر بهبود بازدهی دارایی‌ها و رفع وابستگی‌ها توجه داشته و در ایجاد پروژه‌های جدید به منظور تکمیل زنجیره تولید سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند در کاهش بهای تمام شده محصولات و بهبود سودآوری شرکت نقش موثری داشته باشند.

ذکر این نکته مهم و ضروری است که شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش 12471 میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص 33 درصدی برای سال مالی 1402 را داشته که توانسته تا پایان اردیبهشت 1402 حدود 21 درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

در ماه اردیبهشت سال جاری، شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست 96 درصد از انرژی الکتریکی خود را از بخش خصوصی تأمین کند. با تأمین 79 مگاوات یا بیش از 58 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، این شرکت به عنوان بیشترین تأمین کننده انرژی از بخش خصوصی در تاریخ خود شناخته می‌شود. شرکت فولاد آلیاژی ایران از پاییز سال ۱۳۹۶ برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی و با همکاری شرکت‌های دارای مجوز خرید از بورس با قیمت مناسب خریداری کرده است.

اقدامات فولاد آلیاژی در راستای تقویت بنیه اقتصادی منطقه و اجرای پروژه‌هایی همچون توسعه یزد۱ که مدت ۱۲ سال برزمین مانده‌ بود و اکنون توسط جهادگران و پولادمردان فولاژ با تکیه بر دانش متخصین بومی در حال آماده شدن برای بهره‌برداری است، قابل ستایش می‌باشد. 

پروژه توسعه یزد با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن شمش فولادی، مهم‌ترین طرح توسعه فولاد در شرکت فولاد آلیاژی است و ذوب‌گیری از این پروژه، رویداد بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری کامل از این پروژه، ظرفیت کلیِ فولادسازیِ این شرکت به 1 میلیون و 300 هزار تن در سال خواهد رسید و این موضوع به طور قابل توجهی در جهت توسعه پایدار اقتصاد ملی و صنعت فولادسازی کشور کمک خواهد کرد.

توجه شرکت فولاد آلیاژی نسبت به کیفیت محصولات تولیدی و تکمیل بودن سبد محصولات سبب شده تا جایگاه ویژه‌‌ای در بازارهای صادراتی آسیایی، منطقه و به ویژه بازارهای اروپایی کسب کند. فولاژ از معدود شرکت‌های جوان این صنعت است که توانست با استفاده از برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای موفقیت‌هایی را به دست آورد.

گفتنی است؛ شرکت فولاد آلیاژی ایران علاوه بر توجه به تولید، توسعه اقتصادی و ارزآوری در زمینه‌های تولید فولاد سبز که زمینه‌ساز تولید بر مبنای حفاظت از محیط زیست می‌باشد را در دستور کار خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی