شمانیوز
شما نیوز

اخبار فرهنگی

خواننده باز هم مرغ سحر ...بر سر منبر گل... در آستانه 50 سالگی

باز هم مرغ سحر که در دهه ی هفتاد از تلویزیون ایران پخش میشد. خیلی ها با این صدای زیبا و دل انگیز خاطره دارند. در هنگام اذان عصر در برنامه کودک شبکه یک پخش می شد.

خواننده باز هم مرغ سحر ...بر سر منبر گل... در آستانه 50 سالگی

«بازهم مرغ سحر» یک اثر موسیقایی خاطره ساز ویژه ماه رمضان بود که سال ۱۳۷۱ پس از تولید در صدا و سیمای مرکز فارس در برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه یک سیما پخش شد. اثری با شعر احد ده بزرگی از شاعران ارزنده و پیشکسوت آیینی، آهنگسازی حمید بهبود آهنگساز قطعه سرود ماندگار «بهمن خونین جاویدان» .

خوانند باز هم مرغ سحر حسین زاهد که با شکل و شمایل موسیقی متفاوت‌تر از آنچه در آن سال‌ها به گوشمان رسیده بود، تبدیل به یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین نغمات مرتبط با لحظات ماه رمضان شد.

احد ده بزرگی که طی سال‌های پربرکت عمرش علاوه بر شعر در حوزه‌های مختلفی چون آموزش و پرورش نیز فعالیت داشت، چندی پیش بود که در یکی از گفتگوهای رسانه‌ای‌اش درباره ماجرای سرودن شعر «بازهم مرغ سحر» به نکات جالب توجهی اشاره کرد و گفت: «این اثر یک شعری است که وقتی سروده شد، دو سال به عنوان سرود سال پذیرفته شد.

شروعش این بود که در ساختمان امور تربیتی کار می‌کردم و یک قسمتش عشایری بود، داشتم رد می‌شدم دیدم توی نمازخانه یک دختر با لباس محلی قشنگی دارد نماز می‌خواند. انگار مثل یک پروانه سر شاخه گلی نشسته است.

این باعث شد یکی‌اش سرود شود و یکی‌اش شعر آزاد. خواننده این سرود الان دکتر است و آن روزی که این را خواند نوجوان بود.احد ده بزرگی شاعر این سرود طی مصاحبه ای گفته است که حسین زاهد در حال حاضر پزشک میباشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی