شمانیوز
شما نیوز

صنایع شیر ایران

پگاه واحد برگزیده ملی شد

پگاه واحد برگزیده ملی شد؛ همزمان با برپایی همایش روز جهانی ایمنی غذا، تندیس سیب سلامت و عنوان واحد برگزیده ملی به شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) اهدا شد.

پگاه واحد برگزیده ملی شد

 مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در حاشیه این همایش با اشاره به اهمیت ایمنی غذا در فرآورده‌های لبنی، گفت: هدف اصلی ایمنی مواد غذایی محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر بیماری‌های ناشی از غذا یا آسیب‌های مربوط به مصرف مواد غذایی است.

عبدالامیر باروتکوب در این‌باره اضافه کرد: پگاه با پیگیری الگوی استاندارد و رعایت الزامات سازمان غذا و دارو و همچنین استانداردهای جهانی ایزو، یکی از ایمن‌ترین محصولات غذایی را در سطح کشور تولید و به تأمین امنیت غذایی جامعه کمک می‌کند.

همایش روز جهانی ایمنی غذا با حضور حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیدمجتبی‌ خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، برخی مدیران سازمان غذا و دارو، فعالان تولید و زنجیره غذایی با شعار «معیارهای غذایی، نجاتبخش جان‌ها» و با هدف حفظ سلامت مواد غذایی در سالن همایش‌های هتل قلب تهران برگزار شد.

رییس سازمان غذا و دارو در این همایش گفت: تشکیل شورای عالی امنیت غذایی که رییس‌جمهور ریاست آن را برعهده دارد نشان از اهمیت امنیت و سلامت غذایی دارد.

سیدحیدر محمدی افزود: در تأمین غذای سالم و ایده‌آل، سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم را تأمین کند تا محصولات کشاورزی و مواد اولیه غذایی فراهم شود و امروز امنیت غذایی را مدیون فعالان صنعت غذا هستیم.

سیدمجتبی‌ خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی نیز با اشاره به وضعیت تولید غذا در ۴۴ سال گذشته گفت: تعریف امنیت غذایی در سال‌های گذشته به تأمین و تولید اشاره داشته اما امنیت غذایی به دسترسی همه آحاد به غذای سالم، حلال و ایمن است.

سپس حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مشکلات جهان امروز تغذیه و امنیت غذایی است، گفت: طرح جدیدی با عنوان سلامت خانواده با تاکید بر ارتقا سطح سواد سلامت جامعه مطرح شده و اگر این طرح درست اجرا و مراقبت شود می‌توان بر تغذیه سالم و جلوگیری از بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا مدیریت کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران، در پایان این همایش از تولیدکنندگان برتر صنایع غذایی کشور در حوزه ایمنی غذا ازجمله شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با اهدای لوح و تندیس روز جهانی ایمنی غذا، تجلیل و قدردانی به عمل آمد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied