شمانیوز
شما نیوز

بستنی گران شد | خوراکی پر طرفدار تابستان لاکچری شد

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران از گرانی باورنکردنی قیمت بستی طی روزهای اخیر خبر داد.

بستنی گران شد | خوراکی پر طرفدار تابستان لاکچری شد

به گزارش شمانیوز: رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ تهران از گرانی باورنکردنی قیمت بستی طی روزهای اخیر خبر داد.

محسن مبرا:

* مواد اولیه از جمله شکر، مغز پسته، زعفران و شیر افزایش قیمت را تجربه کردند.

* صنف آبمیوه و بستنی‌فروشان با تغییرات قیمت میوه آسیب‌ می‌بیند چراکه حداقل قیمت‌هایی که در تابلو این واحدهای صنفی درج می‌شود باید حداقل یک تا 2 ماه ثابت بماند این در حالیست که قیمت میوه در بازار روزانه بالا یا پایین می‌رود.

* بستنی سنتی زعفرانی ویژه خامه‌ و پسته‌دار کیلویی 170 هزار تومان و قیمت بستنی میوه‌ای ویژه نیز با همین قیمت یعنی کیلویی 170 هزار تومان بفروش می‌رسد این در حالیست که قیمت مغز پسته بعد از فرورین به بالای  یک میلیون تومان رسید و شیر خام نیز کیلویی 15 هزار تومان شد.

* سال گذشته میزان فروش برای خرید بستنی حدود 20 درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم که امسال این کاهش مصرف تکرار نشود.

* فالوده هم که هر کیلوی ممتاز آن در سال ۹۲ فقط ۶ هزار تومان بوده امروز به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر ظرف کوچک فالوده در آبمیوه‌ و بستنی‌فروشی‌های مرکز شهر ۲۵ هزار تومان است. اگر هم اهل کافه رفتن باشید و هوس فالوده کنید هر ظرف فالوده در کافه‌های مرکز تهران حدود ۶۵ هزار تومان است.

 

گرانی ۳۰ درصدی بستنی

تا چند وقت پیش بستنی از خوراکی‌های ارزان بود و خرید آن برای خیلی از افراد راحت، و حتی جزو لیست خرید روزانه آنها بود. اما اگر نگاهی به قیمت بستنی در چند سال اخیر بیندازید متوجه تغییرات قیمتی بسیار زیاد آن می‌شوید.

در این باره، فروشنده یکی از سوپرمارکت‌های مرکز شهر می‌گوید: قیمت بستنی در طول سال چند بار تغییر می‌کند و هر بار گران‌تر می‌شود. برای مثال، قیمت‌های الان نسبت به همین موقع از سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است، برای مثال بستنی دبل چاکلت دومینو ۱۰ هزار تومان بود که الان ۲۰ هزار تومان است.

وی در ادامه می‌افزاید: بستنی حدود ۳۰ درصد گران شده است، مثلا قیمت بستنی چوبی از ۱۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته؛ همچنین، بستنی ۱۵ هزار تومانی، ۲۰ هزار تومان و بستنی ۲۵ هزار تومانی ۳۰ هزار تومان شده، یا بستنی‌های پذیرایی ۳۰ هزار تومانی میهن ۵۰ هزار تومان و بستنی ۷۰ هزار تومانی همین برند ۱۰۰ هزار تومان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied