شمانیوز
شما نیوز

در چهارمین نشست شورایعالی مناطق آزاد مطرح شد؛

عزم دولت برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور

چهارمین نشست شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی دیروز یکشنبه (28 خردادماه) با دستور رئیس جمهور و به ریاست محسن منصوری، معاون اجرایی ریاست جمهوری و با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی و سایر اعضا و نمایندگان آنان در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

عزم دولت برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور

در این نشست که با 21 دستور کار در راستای توسعه و کارآمدسازی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، محسن منصوری با بیان اینکه آغوش دولت و مجموعه دبیرخانه شورایعالی برای پذیرش سرمایه گذاران باز است تا با حمایت های لازم شاهد رونق در این مناطق باشیم گفت: در این نشست متولی چند منطقه آزاد و ویژه اقتصادی مشخص شد و طرح جامع توسعه برخی از مناطق تصویب و اصلاحاتی در برخی از تعرفه گذاری خدمات با نگاه کمک به حوزه تولید انجام شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عزم دولت، توجه ویژه به این مناطق است و در مجموع 600 بسته و 600 کیف سرمایه‌گذاری به ارزش ریالی بیش از 270 همت و معادل ارزی  6.2 میلیارد یورو در مناطق آزاد هفتگانه تهیه و به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه شده است. هر یک از ین بسته‌های سرمایه‌گذاری شامل طرح امکان سنجی اولیه، زمین اختصاصی، زیرساخت‌ آماده و مجوزهای بی‌نامی است که به محض واگذاری، به نام سرمایه‌گذار صادر خواهد شد. بر این اساس هر سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در این مناطق را داشته باشد، می تواند یکی از این بسته ها را انتخاب کند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با اشاره به بند یازدهم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به بیان مسیر حرکت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ریل اقتصاد مقاومتی پرداخت.

حجت الله عبدالملکی، افزایش 16 هزار نفری اشتغال، افزایش صادرات غیرنفتی مناطق ویژه اقتصادی به 17 میلیارد و 394 میلیون دلار و افزایش صادرات مناطق آزاد به 1 میلیارد و 672 میلیون دلار، مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد به میزان بیش از 700 میلیون دلار و  ارتقاء تراز تجاری مناطق ویژه اقتصادی به 12.7 میلیارد دلار در سال 1401 را از جمله عملکردهای این مناطق در دولت سیزدهم عنوان کرد.

عبدالملکی با اشاره به مصوبات چهارمین جلسه این شورا از موافقت اعضا درباره اصلاح اساسنامه سازمان های مناطق آزاد کیش، قشم، ارس، اروند، انزلی، چابهار و ماکو و اصلاح ماده 8 دستورالعمل و روش اجرایی آیین نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، صورت‌های مالی مناطق آزاد انزلی، کیش، ماکو، ارس، قشم، طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی لرستان، بجنورد و لاوان و تعیین محدوده، موضوع فعالیت و سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی برکت خبر داد که در فرآیند ابلاغ قرار گرفته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied