شمانیوز
شما نیوز

لوبیاپلو

غذایی که همه عاشقش هستند | طرز تهیه لوبیاپلو مجلسی را از دست ندهید

طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی را در زیر بخوانید.

غذایی که همه عاشقش هستند | طرز تهیه لوبیاپلو  مجلسی را از دست ندهید

لوبیا پلو یک غذای ایرانی و پرطرفدار است. لوبیا پلو با ته دیگ سیب زمینی یک غذای مشهور است. این غذای ایرانی بسیار خوشمزه باب طبع خیلی ها است. با ما همراه باشد تا با طرز تهیه لوبیاپلو مجلسی آشناشوید.

مواد لازم

لوبیا سبز                                       250 گرم

برنج                                           دو پیمانه

پیاز                                              یک عدد

زعفران دم کرده                            به میزان لازم

فلفل قرمز، زردچوبه، دارچین        به میزان لازم

رب گوجه فرنگی                       دوقاشق غذاخوری

گوجه فرنگی پوره شده                دو عدد

گوشت گوساله                                   250 گرم

لوبیا پلو

مرحله اول

برنج رو از ۲ ساعت قبل با ۲ قاشق غذاخوری پر نمک خیس می کنیم و کنار میذاریم حالا دو سر لوبیا ها رو میزنیم و به اندازه دو سانت توسان خرد می کنیم توی یک ماهیتابه دو الی سه قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و لوبیا ها رو تفت میدیم( دلیل اینکه لوبیا ها رو تفت می دهیم این است که لوبیا یک بوی خامی داره و میخواد بوی خامی را از لوبیا بگیریم خوب کم کم عطر لوبیا داره توی فضای آشپز خونه میپیچه و دیگه بوی خامی نمیده کم کم رنگ لوبیا تغییر میکنه ولی ما نمی‌خواهیم لوبیا هامون سرخ بشن فقط میخوایم تفت بخوره خوب حالا لوبیا ها رو از روی شعله بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

گوشت‌ها را به اندازه مکعب های ۲ سانتیمتری برش می دهیم سپس به شکل خلالی خرد می کنیم حالا مقداری روغن کف یک قابلمه میریزیم و پیازها رو سرخ میکنیم پیاز یکم نرم شد گوشت رو بهش اضافه میکنیم و تفت میدیم وقتی گوشت یکم تفت خورد (نمیخوام گوشت زیاد طرف بخوره چون گوشت سفت میشه) حالا پوره گوجه فرنگی رو یه گوشه قابلمه اضافه میکنیم و سپس دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم بهش اضافه میکنیم روبرو تفت میدیم تا رنگش باز بشه بعد از ۳الی۴ دقیقه روب یکم تفت خورد با بقیه مواد مخلوط میکنیم و ادویه ها رو اضافه می کنیم (ادویه ها شامل زردچوبه فلفل قرمز و کمی زعفران دم کرده) حالا یک لیوان آب جوش بهش اضافه میکنیم شعله رو کم می کنی سس ما ریز جوش بزنه و اجازه میدیم که نیم ساعت سس ما بپزه ما نمی‌خواهیم که گوشت کامل بپزه فقط در حدی که نیم پز بشه. بعد از نیم ساعت دیر بیایی که تفت دادم رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا اجازه می دهیم که آب سس کشیده بشه و گوشت و لوبیا کاملا پخته بشم و سس ما غلیظ بشه در قابلمه رو میذاریم تا بپزه.

 

توی یک قابلمه آب را به جوش می آوریم و به قبل خیس کردیم رو میریزیم وقتی برنج است و تقریباً مغز برنج ۵۰% پخته بود آبکش میکنیم بعد از ۷ الی ۸ دقیقه برنج رو آبکش می کنیم توجه داشته باشید که برنج رو دون بردارید.

مرحله سوم

ته یه قابلمه به میزان لازم روغن می ریزیم و در صورت تمایل سیب زمینی ها را به این شکل که در تصویر می بینید برش بدید و کف قابلمه بچینید برای ته دیگ سیب زمینی)اگر هم ته دیگ سیب زمینی دوست ندارید می تونید سیب زمینی رو حذف کنید. حالا لایه اول برنج رو میریزیم مواد را به آرامی توی قابلمه می ریزیم که برنج ها ترک نخوره و له نشن همونطور که توی تصویر میبینید سس کاملاً غلیظ شده گوشت و لوبیا پخته شدند و در آخر کار مقداری نمک  هم بهش اضافه کردم حالا یک لایه سس روی برنج  می ریزیم و مقداری هم زعفران دم کرده و مقداری کمی پودر دارچین میریزیم مراحل را به همین شکل ادامه می‌دهیم تا برنج و سس تموم بشه لایه آخر رو برنج می ریزیم و دم کنی رو قرار میدیم و بعد از چند دقیقه که دم بالا داد زیر شعله را کم می‌کنیم تا دم بکشه منظور از دم بالا دادن این است که برنج شروع کنه به بخار کردن

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied