شمانیوز
شما نیوز

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

اختصاص سهام عدالت به ۳ میلیون جامانده منتظر اجرای دولت | ارزش روز سهام عدالت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان شد

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با بیان اینکه سهام عدالت ۳ دهک ابتدایی جامعه مصوب شده است، گفت: ۳ میلیون نفر جامانده سهام عدالت در کشور داریم که همچنان منتظر اقدامات اجرایی دولت هستند.

اختصاص سهام عدالت به ۳ میلیون جامانده منتظر اجرای دولت | ارزش روز سهام عدالت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان شد

علی آبشناس- خبرنگار شمانیوز، موضوع جاماندگان سهام عدالت هر بار با یک خبر از مسئول یا مدیری برای مردمی که با گرانی حاصل از بحران‌های اقتصادی و قیمت‌های افسارگسیخته دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به عنوان یک آب‌باریکه در گذران سختی معیشت زندگی و دریافت سود سهام عدالت دنبال می‌شود. در یک مطلب جداگانه به اینکه چرا واژه جامانده به سهامی که دارای عدالت است اختصاص می‌یابد، پرداخته‌ایم و خوانندگان می‌توانند به این مطلب مراجعه کنند. اما در این گزارش به استناد صحبت‌های مسئولین و مدیران دولتی بر علت دیرکرد اجرای قانون اختصاص سهام عدالت به جاماندگان پرداخته شده است.

پس از گذشت چندین سال از امروز و فردا کردن برای تصویب اختصاص سهام عدالت به آن دسته از سهامدارانی که جامانده به حساب می‌آیند، سرانجام در سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران رسید. البته در این مرحله فقط ۳ دهک ابتدایی جامعه شامل مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و جامعه ایثارگری توانایی ثبت‌نام و دریافت سود سهام عدالت اعلام شد. این در حالی است که بازهم بعد از چند ماه مصوبه مجلس این بار هر ماه یک مقام مسئول صحبت از اختصاص یافتن و یا مقصر اجرانشدن مصوبه مجلس می‌کند.

سهام عدالت

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در نیمه خردادماه جاری با بیان اینکه، مسئله تخصص سهام عدالت به خانواده های تحت پوشش نهاد های حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی اواخر سال گذشته مصوب شد، گفت: مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که (اعطای سهام عدالت)در قانون بودجه ۱۴۰۲ همچنان ادامه پیدا کند، ما امیدوار هستیم که آیین نامه اجرا شدن قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی نسبت به سهام عدالت به زودی مصوب شود و بعد از آن سهامی که به هر خانواده اختصاص داده خواهد شد، اطلاع رسانی می شود.

و اما حالا رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس، مقصر اجرایی نشدن قانون اختصاص سهام عدالت به جاماندگان را دولت و سستی در اجرای آن می‌داند. 

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اظهار داشت: فراکسیون سهام عدالت به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس پیگیر حقوق سهامداران عدالت است. ما در مجلس ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم. برای پوشش جاماندگان سهام عدالت هم شفاف‌سازی می‌کنیم.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس

وی اضافه کرد: پارسال مصوبه‌ای گذراندیم که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جا مانده از سهام عدالت مشمول شوند. گرچه اصل تفکیک قوا وجود دارد، اما الزامات قانونی ریل‌گذاری شده است و باید سهام عدالت به این افراد داده شود.

مهدی سعادتی با اشاره به ارزش روز حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت، گفت: ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت دارنده این دارایی هستند و قرار بود سال گذشته ۳ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت سهامدار شوند، اما هنوز از سوی دولت به مرحله اجرا نرسیده، اما از نظر ما تعداد سهامداران عدالت به اتفاق این افراد ۵۲ میلیون نفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied