شمانیوز
شما نیوز

در صدور مجوز برخی معادن شهرستان حریم‌های قانونی رعایت نشده است

فرماندار نطنز گفت: در صدور مجوز و پروانه‌های بهره برداری برخی معادن در شهرستان حریم‌های قانونی رعایت نشده و زندگی مردم را با اختلال مواجه کرده و در برخی مناطق فاصله معدن با مزارع، خانه ها و باغ های مردم کمتر از یک هزار متر است.

در صدور مجوز برخی معادن شهرستان حریم‌های قانونی رعایت نشده است

محمد ظریفی  افزود: فعالیت‌های معدنی به محورهای مواصلاتی خسارت می زند و بهره برداران معدن باید بخشی از درآمد خود را به جبران خسارت‌ها و آبادانی منطقه اختصاص دهند و بیش از ۴۰ معدن فعال در نطنز وجود دارد که بیشتر در بخش مرکزی و در سه کانون معدنی کمجان، اوره و طرقرود واقع شده اند.

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان مخالف فعالیت معادن نیستیم اما تخلفات در حوزه معادن نگران کننده است و در سال های قبل به دلیل صدور بی رویه پروانه اکتشاف معدن در نطنز، تخریب محیط زیست منطقه تشدید شده است.

فرماندار نطنز: در صدور مجوز برخی معادن شهرستان حریم‌های قانونی رعایت نشده است

ظریفی گفت: بهره برداران معادن باید نسبت به جبران خسارت معدن کاری اقدام کنند و ساماندهی باطله های معدنی نیز باید توسط آنان انجام شود که این مهم مورد غفلت واقع شده و زیبنده منطقه نیست.

فرماندار نطنز گفت: از سال گذشته با سازوکار ویژه از صدور بی رویه پروانه معدن جلوگیری شد و در منطقه حفاظت شده کرکس، تعدادی معادن که قبل از ثبت این منطقه به عنوان منطقه ملی حفاظت شده، حضور داشتند، همچنان پروانه شان تمدید می شود که به دلیل حقوق مکتسبه تمدید پروانه آنها قانونی است.

ظریفی گفت: تلاش جدی در حال انجام است تا ابزارهای کنترلی و نظارتی مانند ایجاد باسکول عملیاتی شود که این مهم به نفع بهره بردار و منطقه است.

وی افزود: کوه چرخه مورد توجه ویژه مردم نطنز است و همواره نگرانی تخریب این منطقه توسط معدن دارها وجود داشته است، طی یک سال و نیم گذشته با اقدام جهادی کوه چرخه به عنوان منطقه ملی میراث طبیعی ثبت شده و با این اقدام از تخریب های معدنی حفظ می شود.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied