شمانیوز
شما نیوز

متروباس و اتوبوس‌های جدید تهران

ورود اتوبوس‌های غول‌پیکر و متروباس‌ها به تهران

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خبر از ورود متروباس‌ها و اتوبوس‌های غول‌پیکر جدید به تهران در مهرماه ۱۴۰۲ داد.

ورود اتوبوس‌های غول‌پیکر و متروباس‌ها به تهران

الهام لاریجانی- شمانیوز، حجت‌الاسلام محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی با بودجه بسیار خوب از طرف شهرداری بودجه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در مهر امسال اتوبوس‌های جدید وارد می‌شوند و متروباس‌ها هم وارد خطوط می‌شوند.

وی افزود: متروباس‌ها سه اتوبوس به هم چسبیده هستند که ظرفیت بالای ۳۰۰ نفر را در جابه جایی‌ها دارند و به روزترین مدل اتوبوس است. البته به نوعی این متروباس‌ها طراحی شده که افراد سالخورده هم می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند.

متروباس‌های تهران

آقامیری درباره اختصاص ۴۰ درصدی بودجه شهرداری تهران برای حمل و نقل و ترافیک، اظهار کرد: طی نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان تهرانی که مهمترین اولویت خود را آلودگی هوا و ترافیک عنوان کرده‌اند، برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 40 درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ بسته شده برای ساخت 2 هزار دستگاه اتوبوس، عنوان کرد: بازدیدهایی از شرکت‌های اتوبوسرانی داشتیم و گفتیم هر چقدر اتوبوس تولید شود خریداری می‌کنیم، البته بخش واردات اتوبوس را هم دنبال می‌کنیم. این را هم بگویم ورود اتوبوس‌های خارجی با بخش خصوصی است. قول داده‌اند تا مهر ماه بخشی از اتوبوس‌ها وارد خطوط شود البته اتوبوس‌ها به صورت مرحله به مرحله وارد می‌شود. / فارس

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: در مهر سال جاری اتوبوس‌های جدید وارد می‌شوند و متروباس‌ها که به روزترین مدل اتوبوس هستند هم وارد خطوط می‌شوند. قرارداد 100 دستگاه متروباس بسته شده و این دستگاه حمل و نقل عمومی وارداتی است البته ما این متروباس‌ها را به شرط انتقال فناوری به داخل کشور خریداری کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied