شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

پیش‌بینی جدید از قیمت‌ طلا | طلا بخریم یا نه؟

در حال حاضر وضعیت بازار سکه و طلا مطلوب است التهابی در بازار مشاهده نمی‌شود، اما همچنان تقاضا در رکود قرار دارد.

پیش‌بینی جدید از قیمت‌ طلا | طلا بخریم یا نه؟

در حالی قیمت طلا دیروز در بازار تهران وارد کانال بالاتر و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد که تحلیلگران و فعالان بازار اعتقاد دارند که این بازار با رکود در تقاضا روبه‌رو است. کارشناسان پیش بینی جدیدی از قیمت طلا در روزهای آینده ارائه کردند. قیمت طلا در روزهای آینده افزایشی خواهد بود یا قیمت طلا با کاهش قیمت مواجه می شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش قیمت طلا در ماه‌های گذشته به شدت بازار طلا و سکه را در رکود برده است و تقاضا به شکل محسوسی به حداقل رسیده است؛ موضوعی که فعالان صنف طلا و جواهر بارها اعلام کرده و گفته‌اند قدرت خرید مردم در این حوزه به شدت سقوط کرده است.

با این حال، قیمت طلا دیروز و در دهمین روز از تابستان افزایشی بود و به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. افزایش قیمت طلا طی ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵۲ هزار تومان و ۲.۲ درصد بود. هر مثقال طلا نیز رشد ۲۲۴ هزار تومانی را تجربه کرد و در بازار ۱۰ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

در این فضا اما رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعتقاد دارد که قیمت طلا به ثبات رسیده و با توجه به کاهش قیمتی که بازار طلا داشته است، احتمال کاهش های بیشتر وجود ندارد.

به گفته نادر بذرافشان، در حال حاضر وضعیت بازار سکه و طلا مطلوب است التهابی در بازار مشاهده نمی‌شود، اما همچنان تقاضا در رکود قرار دارد.

او عنوان‌ کرده است؛ در حالی که در روزهای عید قربان و عید غدیر هستیم، اما تقاضا در بازار دیده نمی‌شود. این رکود از ابتدای سال آغاز شده و در هفته‌های اخیر تشدید شده است.

وی در پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در این هفته نیز گفته است؛ با توجه به کاهش قیمتی که بازار طلا داشته است، احتمال کاهش های بیشتر وجود ندارد. ممکن است تا پایان این هفته با همین قیمت‌ها در نهایت نوسان یک تا ۳ درصدی داشته باشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسان یک تا ۳ درصدی قیمت‌ها را طبیعی عنوان کرده و متذکر شده؛ با توجه به نوسانات کنونی انس جهانی و بازار داخلی، این نوسان روند طبیعی بازار است. در صورتی که در بازارهای جهانی و داخلی و تقاضا تغییری نباشد، قیمت‌ها در همین سطح خواهد ماند.

بذرافشان تاکید کرده است؛ باتوجه به اینکه کاهش قیمت‌ها در بازار طلا بیش از پیش‌بینی تحلیلگران بوده، به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها به سطح پایین‌تر کاسته شود یا حتی به روند افزایشی بازگردد.

او با بیان اینکه تقاضا در بازار طلا به حداقل رسیده، عنوان کرده؛ هیچ‌گونه تغییر تقاضایی در بازار نیست و رکود در این صنعت ادامه دارد. به مردم توصیه می کنیم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها نباشند، زیرا تغییر خاصی در قیمت‌ها اتفاق نخواهد افتاد و بازار روند طبیعی را طی خواهد کرد.

خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied